Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vyrážíte do Chorvatska? Poradíme, jakou trasu zvolit a co vše po cestě k Jadranu vidět

Chorvatská vlajka
Chorvatská vlajka
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Chorvatsko je mezi českými turisty nejoblíbenější přímořskou destinací a zájem o tuto zemi stále stoupá. Podle cestovních kanceláří roste meziročně počet českých turistů v Chorvatsku o 3 %. Nejvíce se k Jadranu jezdí automobilem. Pokud i vy vyrážíte po vlastní ose, podívejte se, jakou cestu zvolit, kolik budou stát dálniční poplatky a co vše na trase navštívit. (PR článek)

Cestování automobilem k Jadranu je pro většinu českých turistů nejschůdnější variantou, která přináší svobodné plánování cesty, individuální zastávky a relativní komfort, pokud tedy nedojde na popojíždění v kolonách. Na výběr se nabízí dvě základní varianty. Přes Slovensko a Maďarsko nebo přes Rakousko a Slovinsko. Jaké jsou ale mezi trasami rozdíly, kde si odpočinout a co vidět v Chorvatsku?

Cestování do Chorvatska přes Slovensko a Maďarsko

Jestliže plánujete dovolenou v Chorvatsku, pak první trasa, která se nabízí vede z Prahy přes Slovensko a Maďarsko až do Splitu. Její délka je přibližně 1 100 km a časově ji lze zvládnout projet za 12 hodin. K hlavním bodům cesty patří Brno, Bratislava a dále města Csorna, Szombathély a Záhřeb.

Z pohledu finančních nákladů patří cesta přes Maďarsko k těm průměrným. Za desetidenní slovenskou dálniční známku zaplatíte 10 EUR (250 Kč) a maďarská desetidenní dálniční známka vyjde na 3 500 HUF (238 Kč). V Chorvatsku si připravte přibližně 47 HRK (160 Kč) za cestu do Zábřehu a dále pak 200 HRK (680 Kč) při sjezdu ve Splitu, konkrétně u vesnice Dugopolje.

Cestování do Chorvatska přes Rakousko a Slovinsko

Většina turistů volí pro cestu autem do Chorvatska klasickou trasu přes Rakousko a Slovinsko. Trasa je dlouhá přibližně 1 084 kilometrů. A pokud nebudou na dálnici dopravní komplikace, lze do Splitu dojet za deset hodin a třicet minut. Cesta je oproti trase přes Maďarsko rychlejší, za to je větší pravděpodobnost hustší dopravy.

Finančně je trasa na dálničních poplatcích o stokorunu dražší. Za předpokladu, že se stihnete přes Slovinsko vrátit do sedmi dní. Cena desetidenní rakouské dálniční známky pro rok 2019 je 9,20 EUR (230 Kč), za sedmidenní dálniční známku ve Slovinsku zaplatíte 15 EUR (375 Kč) a dále opět počítejte s poplatky za průjezd chorvatské dálnice. Dálniční mýto do Záhřebu stojí 48 HRK (163 Kč), za cestu do Splitu pak za mýtné v Chorvatsku zaplatíte 200 HRK (680 Kč).

Co vidět po cestě k moři do Chorvatska?

Cestu automobilem nemusíte projet na jeden zátah. Příjemnou zastávku nabízí krasová Plitvická jezera, která poskytují lákavé turistické trasy podél kaňonu i pod vodopády. K odpočinku a osvěžení jsou vhodná také jezera Dubrava a Vranské jezero, jenž se rozprostírají podél dálnice A4 nedaleko od Chorvatsko-Maďarských hranic.

Témata:  pr článek dovolená Chorvatsko

Související

Aktuálně se děje

6. června 2025 13:38

Nová metoda podvodníků na WhatsAppu. Zpráva se tváří jako od kamaráda

S podvody na komunikační platformě WhatsApp se v poslední době roztrhl pytel. Uvědomují si to i sami podvodníci, což ukazuje jejich nová metoda, na kterou upozornila policie. V případě, že ji dotyčný odhalí, hrozí mu ztráta účtu. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Analýza

Bulharsko míří do eurozóny, proč jiné státy ne? Konvergenci přitom zvládly i země mimo EU

Bulharsko se chystá vstoupit do eurozóny a od příštího roku vymění své tradiční leva za euro. Podle ekonomů jde o logické vyústění letitého měnového výboru, který pevně svázal bulharskou měnu s eurem. Přijetí eura ale není pro všechny evropské státy samozřejmostí. Zatímco Velká Británie ještě před brexitem euro odmítala a dnes Švédsko, Česko, Maďarsko a Polsko jeho zavedení odkládají, jiné státy euro používají, přestože nejsou členy EU.