Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Cena vepřového strmě roste. Češi si budou muset utáhnout opasky

Maso na českých pultech, ilustrační fotografie
Maso na českých pultech, ilustrační fotografie
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Vepřové maso je v tuzemsku tradičně nejoblíbenější. Nejen díky tradiční kuchyni vepřového se zelím a knedlíkem, ale i díky velkým domácím chovům. Cena masa však v posledních měsících stoupla.

Za vepřové maso si zákazníci oproti jarním cenám připlatí více v některých případech až o desítky procent. S domácími poměry však ceny příliš nesouvisí.

Důvodem znatelného nárůstu cen je velká poptávka po vepřovém mase z Evropy v Číně, kde je maso rovněž velmi populární a poptávané.

Důvodem nedostatku v Číně je epidemie afrického moru prasat. Kvůli němu vybili v Číně už více než milion a čtvrt kusů vepřů. Problémy s nemocí mají i chovy v Polsku nebo Maďarsku.

Situace tak zvedá ceny masa a na tu jsou čeští konzumenti hakliví. Ceny masa v řeznictvích už stoupají a brzy se promítnou i do cen uzenin.

Státní veterinární správa varuje před nákupem vepřového masa že zemi, kde se problémy s africkým mořem prasat potýkají. Cena vepřového masa se tak i nadále bude nejspíš zvyšovat a měli by jsme se připravit na ceny kolem 160 korun za kilogram, což je přibližně o 35 korun více než na jaře.

Témata:  vepřové maso maso zemědělci zdražování

Související

Aktuálně se děje

30. května 2025 21:48

Trump se pobavil na účet Macrona. Pak zopakoval nepravdivý výrok o stipendiích

Prezident Donald Trump v novém prohlášení uvedl, že by si přál, aby návrh rozpočtového zákona, který jen těsně prošel Sněmovnou reprezentantů, obsahoval ještě větší daňové škrty. "Chtěl bych vidět větší daňové úlevy," řekl Trump novinářům. "Ten zákon je skvělý. Trochu se s ním ještě bude manipulovat, bude se o něm jednat v Senátu."

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.