Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Investoři mají větší zájem o zlato. Může za to brexit?

Zlato
Zlato
Foto: ČNB

Londýn - Nejistota před referendem o brexitu zvyšuje zájem o zlato. Cena kovu se v minulých dnech vyšplhala na zhruba 1300 dolarů za troyskou unci (31,1 gramu), což je nejvyšší úroveň za téměř dva roky. Odchod Británie z EU by mohl negativně dolehnout na ekonomiku USA.

Takzvané hedgeové fondy, určené převážně pro bohatší investory, nyní sázejí na to, že cena se bude zvyšovat i nadále.

Údaje americké Komise pro obchodování termínových kontraktů na komodity (CFTC) ukázaly, že během týdne do minulého úterý zvýšili manažeři fondů sázky na růst cen zlata o 29 procent. Počet těchto kontraktů byl druhý nejvyšší v historii a příliš nescházelo do rekordu ze srpna 2011. O měsíc později se tehdy cena zlata vyšplhala na rekordních více než 1923 dolarů za troyskou unci.

Ceny zlata se zvyšují už tři týdny v řadě, což je nejdelší takové období od února. Oproti tomu v květnu ceny zlata klesaly. Investoři očekávali, že americká centrální banka (Fed) znovu zvýší úrokové sazby, a jejich zájem o zlato klesl. Šéfka Fedu Janet Yellenová ale před několika dny řekla, že k rozhodnutí ponechat sazby beze změny přispěla i hrozba brexitu.

Brexit by podle ní mohl nepříznivě ovlivnit vyhlídky americké ekonomiky. Kvůli tomu se zvýšil zájem o drahé kovy, které jsou považovány za bezpečné útočiště v dobách nejistoty a za uchovatele hodnoty.

Témata:  zlato ekonomika Brexit

Související

Aktuálně se děje

11:07

Tragický požár na Barrandově. Hořelo v bytě, jeden člověk přišel o život

Tragickou bilanci má úterní večerní požár bytu v panelovém domě na pražském Barrandově. Desítky lidí se úspěšně evakuovaly, jeden člověk ale přišel o život. Příčina požáru je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.