Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Banky: Podíl problematických hypoték i v květnu klesl na dlouholetá minima

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Podíl problematických bankovních úvěrů, tedy těch po splatnosti, se v Česku v květnu opět snížil. U hypoték klesl od začátku roku o 0,02 procentního bodu na rekordní minimum 0,64 procenta. U spotřebitelských úvěrů to bylo o 0,22 bodu na 4,07 procenta, u podniků o 0,02 bodu na 3,63 procenta. ČTK o tom informovala Česká bankovní asociace (ČBA). I v květnu tak podíly problematických úvěrů u firemních půjček i v případě úvěrů obyvatelstvu v Česku patřily mezi nejnižší v Evropě.

"Vývoj nevýkonných úvěrů je jedním z nejdůležitějších indikátorů zdravotního stavu ekonomiky a víme, že vzhledem k souběhu řady nepříznivých faktorů bude v nadcházejících měsících stoupat, s příslušným zpožděním, jak se promítnou potíže se splácením do klasifikace," uvedl hlavní poradce asociace Miroslav Zámečník. Podíly problematických úvěrů jsou podle něj u všech typů na podstatně nižší úrovni než například po světové finanční krizi na počátku minulého desetiletí.

Podíl firemních nevýkonných úvěrů je hluboko pod hladinou 8,2 procenta, na níž byl na konci roku 2011, natož 17,67 procenta v lednu před 20 lety, připomněl Zámečník.

Češi tradičně dbají na splácení hypoték. Podíl problematických hypotečních úvěrů pokračoval v prolamování mnohaletých minim a v květnu rekordní minimum podle Zámečníka o dvě setiny procentního bodu vylepšil.

Témata:  hypotéky CZK (česká koruna)

Související

Aktuálně se děje

9:41

Jiří Bartoška (†78) a myšlenky pořadatelů festivalu. Jak si ho ve Varech připomenou?

Měsíc dnes zbývá do zahájení 59. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Ten už proběhne bez osobní přítomnosti prezidenta Jiřího Bartošky, který před necelým měsícem zemřel. Na tuto výraznou osobnost se pochopitelně bude v lázeňském městě na západě Čech vzpomínat. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.