Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká ekonomika zpomalila růst na 2,5 procenta. Výsledek je horší, než se čekalo

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Česká ekonomika ve třetím čtvrtletí zpomalila meziroční růst na 2,5 procenta, oproti předchozímu čtvrtletí stoupl hrubý domácí produkt (HDP) o 0,3 procenta.

V prvním odhadu to dnes uvedl Český statistický úřad (ČSÚ). Ve druhém čtvrtletí česká ekonomika vykázala podle zpřesněného říjnového odhadu meziroční růst 2,8 procenta, mezičtvrtletně vzrostla o 0,7 procenta.

Analytici ve 3. čtvrtletí počítali s růstem meziročně o 2,7 procenta a mezičtvrtletně o 0,4 procenta.

"K pozitivnímu vývoji ekonomiky přispěla rovnoměrně domácí i zahraniční poptávka. Růst přidané hodnoty byl podpořen především odvětvími obchodu a informačních činností. Slabší dynamika růstu než v první polovině roku byla zaznamenána v průmyslu," uvedl vedoucí oddělení čtvrtletních odhadů ČSÚ Jan Benedikt.

HDP představuje celkovou peněžní hodnotu všech výrobků a služeb vytvořených na určitém území za dané období. Předběžný odhad prozatím nespecifikuje detaily vývoje HDP.

Rychlý odhad HDP pouze nastiňuje, jakým tempem ekonomika pravděpodobně rostla. Spolehlivějším ukazatelem vývoje tuzemského hospodářství bude až pozdější zpřesněný odhad na konci listopadu.

Zaměstnanost ve 3. čtvrtletí oproti stejnému čtvrtletí loňského roku vzrostla o 0,7 procenta, mezičtvrtletně o 0,2 procenta klesla.

Témata:  HDP ČR ekonomika Česká republika Český statistický úřad CZK (česká koruna)

Související

Aktuálně se děje

1. června 2025 19:04

Babišovo ANO chce podpořit téměř třetina voličů, ukazuje průzkum

Nejsilnější opoziční hnutí ANO je první i v nejnovějším průzkumu agentury STEM pro stanici CNN Prima News a drží si téměř desetiprocentní náskok na druhou koalici Spolu. Do Poslanecké sněmovny by se aktuálně dostalo šest kandidujících subjektů. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.