Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čínští internetoví prodejci na rozdíl od Česka masivně snižují ceny zboží

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Velcí čínští internetoví prodejci masivně snižují ceny svého zboží, aby přilákali zákazníky, kteří čelí ekonomické nejistotě a hledají výhodné nabídky. Tato strategie přinesla významné výsledky firmám jako Alibaba a JD.com, které ve druhém čtvrtletí předčily očekávání analytiků, informoval americký deník The Wall Street Journal (WSJ).

Velké čínské online obchody se letos více angažují v slevových akcích a aktivně podněcují své obchodní partnery, aby se k nim připojili. V květnu spustila vlajková loď společnosti Alibaba, platforma Taobao, akci nazvanou "Taobao dobrá cena", kde si uživatelé mohou zakoupit levné zboží, například máslové sušenky za 40 centů (přibližně 9 Kč) za krabičku nebo gumové rukavice za 14 centů za pár.

Během nákupní akce, kterou Taobao pořádá každý rok 18. června, žádala platforma od obchodníků, aby poskytli alespoň 10% slevu na své produkty. Zboží s nižšími cenami nebo výraznějšími slevami pak bylo platformou preferováno.

Společnost JD.com odstartovala v průběhu roku program podpory v hodnotě 1,4 miliardy dolarů (přibližně 31 miliard Kč) s názvem "každý den nízká cena", který poskytuje slevy na různé produkty. Současně intenzivně pracovala na přilákání nových obchodníků, kteří nabízejí své zboží na její platformě.

Generální ředitelka Taobao a Tmall Group, čínské odnože Alibaby, Trudy Dai, v rozhovoru s analytiky uvedla, že se snaží ukázat uživatelům, že kvalitní zboží nemusí být drahé." Zaznamenala růst počtu kupujících z menších měst, kteří jsou citliví na ceny, a také mezi mladými a staršími lidmi.

Témata:  Čína ekonomika

Související

Aktuálně se děje

8. května 2025 15:29

Jiří Bartoška zasvětil život filmu, kulturní svět se mu ale moc neodvěčil

Jiří Bartoška, významná osobnost české kultury, se mohl chlubit  bohatou filmovou a kinematografickou kariérou. Přesto během svého života moc ocenění, která by reflektovala jeho mimořádný přínos v oblasti herectví i kulturní organizace, nedostal.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

Rozjíždíte podnikání a čeká vás první faktura? Nepřidávejte si víc práce, než je nutné. Místo ručního vyplňování tabulek sáhněte rovnou po online fakturačním nástroji. Spoustu věcí vyřeší za vás – automaticky vyplní údaje na fakturách a postará se o jejich legislativní správnost. S online fakturací můžete začít hned a bez placení.