Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Covidové uzávěry v Číně prohloubily potíže se zásobováním v německém průmyslu

Průmyslový smog
Průmyslový smog
Foto: www.stodolni-ostrava.cz

Problémy se zásobováním v německém zpracovatelském sektoru se v květnu prohloubily, a to v důsledku koronavirových uzávěr v Číně. Vyplývá to z výsledků průzkumu mnichovského ekonomického institutu Ifo. Na potíže při nákupu surovin a polotovarů si stěžovalo 77,2 procenta dotazovaných průmyslových podniků, zatímco v dubnu to bylo 75 procent.

Zhruba polovina podniků zasažených problémy v zásobování v květnovém průzkumu uvedla, že situaci zhoršily nynější koronavirové uzávěry v Číně. Negativní důsledky těchto uzávěr podle průzkumu pocítil zejména automobilový průmysl. Čína se drží strategie nulové tolerance vůči koronaviru ve snaze zabránit jeho šíření.

"Dodavatelské řetězce jsou pod stálým tlakem," uvedl ekonom Ifo Klaus Wohlrabe. "Uzavření některých přístavů v Číně znamenalo pro řadu podniků další zhoršení situace," dodal.

Výrobci po celém světě se už delší dobu potýkají s výpadky v dodavatelských řetězcích, které je v mnoha případech nutí k omezování produkce. Problémy se zásobováním, které narušují zotavování globální ekonomiky z koronavirové krize, v posledních měsících prohloubila také válka na Ukrajině.

Témata:  Čína Německo průmysl

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.