Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Do ČR vstoupilo za první půl rok 15 nových značek, nejvíce od roku 2018

Firmy, ilustrační foto
Firmy, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Na český trh letos za první půl rok vstoupilo podle analýzy společnosti Cushman & Wakefield 15 nových značek, nejvíce za prvních šest měsíců od roku 2018. Ve srovnání s loňskem jich bylo o šest více. Nejaktivnější byli ve vstupech tradičně prodejci oblečení a doplňků, nejvíce nových značek je původem z Francie.

Většina značek si pro své první působení v České republice vybrala Prahu. Více značek plánuje své vstupy obvykle na druhou polovinu roku, celkově by tak mohlo značek přibýt podobně jako loni, kdy jich bylo 38. Společnost Cushman & Wakefield to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Český trh je pro zahraniční značky podle partnera v Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka mnohdy prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém zkoušejí svůj úspěch. "Ani koronavirová pandemie na tom nic nezměnila, zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní," uvedl. Dodal, že v důsledku války na Ukrajině a odchodu mnoha firem z ruského trhu, se budou prodejci snažit hledat náhradu, kterou může částečně být právě ČR.

Za nejvýznamnější vstupy první poloviny letošního roku Kotrbáček považuje otevření obchodů s luxusní módou Chanel a Balenciaga v Pařížské ulici. "Obě značky významně zatraktivní tuto již dnes velmi žádanou a prestižní lokalitu a posílí severní část ulice, kde se chystají zásadní retailové projekty Staroměstská brána a Pařížská 25," řekl.

Značka Chanel avizovala otevření prodejny v Praze několik let. I jiné firmy podle Kotrbáčka vstup především kvůli protiepidemickým restrikcím odkládaly. Některé také nemohly včas dokončit vybavení obchodu kvůli chybějícímu materiálu pro výrobu nábytku a zařízení. "Všechny procesy dnes trvají o trochu déle a ve všem se ukazuje určitá setrvačnost, až dva tři roky," uvedl dále.

Příchody podle Kotrbáčka převládají nad odchody značek, opuštění trhu ale pokládá za přirozený proces. Čeští zákazníci se nyní musejí rozloučit například s německým řetězcem rybích restaurací Nordsee. Jejich provozovatel, společnost Master Mariner, na sebe podal insolvenční návrh. V konkurzu je firma ICL Czech provozující obchody britské sítě s potravinami Iceland. Z českého trhu ke konci června odešel rakouský obchodní řetězec se sportovním vybavením Hervis.

Témata:  firmy

Související

Aktuálně se děje

16. října 2025 9:06

Marek Ztracený napodobí Jacksona a Stouny. Praha se má na co těšit

Českou hudební scénu čeká v příštím roce něco výjimečného. Na svědomí to zase jednou bude mít Marek Ztracený, který se chystá napodobit Michaela Jacksona či Rolling Stones. Plánuje totiž koncert na Letenské pláni v Praze. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.