Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Do ČR vstoupilo za první půl rok 15 nových značek, nejvíce od roku 2018

Firmy, ilustrační foto
Firmy, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Na český trh letos za první půl rok vstoupilo podle analýzy společnosti Cushman & Wakefield 15 nových značek, nejvíce za prvních šest měsíců od roku 2018. Ve srovnání s loňskem jich bylo o šest více. Nejaktivnější byli ve vstupech tradičně prodejci oblečení a doplňků, nejvíce nových značek je původem z Francie.

Většina značek si pro své první působení v České republice vybrala Prahu. Více značek plánuje své vstupy obvykle na druhou polovinu roku, celkově by tak mohlo značek přibýt podobně jako loni, kdy jich bylo 38. Společnost Cushman & Wakefield to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Český trh je pro zahraniční značky podle partnera v Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka mnohdy prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém zkoušejí svůj úspěch. "Ani koronavirová pandemie na tom nic nezměnila, zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní," uvedl. Dodal, že v důsledku války na Ukrajině a odchodu mnoha firem z ruského trhu, se budou prodejci snažit hledat náhradu, kterou může částečně být právě ČR.

Za nejvýznamnější vstupy první poloviny letošního roku Kotrbáček považuje otevření obchodů s luxusní módou Chanel a Balenciaga v Pařížské ulici. "Obě značky významně zatraktivní tuto již dnes velmi žádanou a prestižní lokalitu a posílí severní část ulice, kde se chystají zásadní retailové projekty Staroměstská brána a Pařížská 25," řekl.

Značka Chanel avizovala otevření prodejny v Praze několik let. I jiné firmy podle Kotrbáčka vstup především kvůli protiepidemickým restrikcím odkládaly. Některé také nemohly včas dokončit vybavení obchodu kvůli chybějícímu materiálu pro výrobu nábytku a zařízení. "Všechny procesy dnes trvají o trochu déle a ve všem se ukazuje určitá setrvačnost, až dva tři roky," uvedl dále.

Příchody podle Kotrbáčka převládají nad odchody značek, opuštění trhu ale pokládá za přirozený proces. Čeští zákazníci se nyní musejí rozloučit například s německým řetězcem rybích restaurací Nordsee. Jejich provozovatel, společnost Master Mariner, na sebe podal insolvenční návrh. V konkurzu je firma ICL Czech provozující obchody britské sítě s potravinami Iceland. Z českého trhu ke konci června odešel rakouský obchodní řetězec se sportovním vybavením Hervis.

Témata:  firmy

Související

Aktuálně se děje

5. června 2025 11:00

36 let od masakru na Náměstí nebeského klidu. Čína šíří svá chapadla po celém světě

Čínský režim 36 let po masakru na Náměstí nebeského klidu stále bezostyšně ignoruje odpovědnost za zločiny proti lidskosti a tvrdě potlačuje svobodu projevu. Místo vyrovnání se s vlastní minulostí rozprostírá své chapadla ekonomického a politického vlivu do celého světa. Pod rouškou investic a půjček uvádí státy do chudoby. Export autoritářských praktik je varovným signálem pro všechny demokracie – a nejen pro ně. Obětním beránkem čínského vlivu se stává už i Rusko. 

Zdroj: Jakub Jurek

Další zprávy

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Analýza

Bulharsko míří do eurozóny, proč jiné státy ne? Konvergenci přitom zvládly i země mimo EU

Bulharsko se chystá vstoupit do eurozóny a od příštího roku vymění své tradiční leva za euro. Podle ekonomů jde o logické vyústění letitého měnového výboru, který pevně svázal bulharskou měnu s eurem. Přijetí eura ale není pro všechny evropské státy samozřejmostí. Zatímco Velká Británie ještě před brexitem euro odmítala a dnes Švédsko, Česko, Maďarsko a Polsko jeho zavedení odkládají, jiné státy euro používají, přestože nejsou členy EU.