Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koronavirus drtí ekonomiku. Tvrdě dopadá na eurozónu

EUR - evropská měna
EUR - evropská měna
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Důvěra investorů v ekonomiku eurozóny se v únoru poprvé za čtyři měsíčně snížila kvůli obavám z toho, že se Číně nepodaří zabránit šíření nového koronaviru. Vyplývá to z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnila společnost Sentix.

Index důvěry investorů v únoru klesl na 5,2 bodu z lednových 7,6 bodu. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali pokles na 4,1 bodu. Dílčí index ekonomických očekávání klesl na 6,5 bodu z lednových 9,8 bodu.

Mírný pokles odráží názor investorů, že ekonomické škody způsobené novým typem koronaviru se omezují převážně na Čínu, uvedl šéf Sentixu Manfred Hübner. Globální ekonomiku nyní podle něj stimuluje americké hospodářství.

"Epidemie koronaviru a následná drastická opatření čínské vlády vrhají stín na ekonomický výhled," konstatoval dále Hübner. "Dopad je zatím naštěstí minimální," dodal.

"S ohledem na výrazné poklesy v čínských hospodářských statistikách je jasné, že negativní dopad bude patrně mnohem větší, pokud se v nadcházejících dnech neukáže, že se šíření koronaviru zamezilo," uvedl Hübner.

Zatímco důvěra investorů v ekonomiky eurozóny a Asie poklesla, ve Spojených státech, největší světové ekonomice, index v únoru stoupl na 20,3 bodu z lednových 15,9 bodu. Dosáhl tak největší hodnoty od listopadu 2018.

Společnost Sentix se při průzkumu dotazovala 1086 investorů mezi 6. a 8. únorem.

Témata:  eurozóna ekonomika investoři

Související

Aktuálně se děje

10:25

Po dni klidu další bouřky. Hrozí i výpadky proudu, varují meteorologové

Po úterním dni klidu platí pro dnešek další výstraha před bouřkami v Česku. Podle meteorologů mohou způsobit výraznější komplikace, například výpadky proudu. Stále není vyloučeno zvýšení výstrahy na nejvyšší stupeň. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.