Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Musk nechce firmu Twitter převzít, dokud nebude jasno o falešných účtech

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Americký podnikatel a zakladatel automobilky Tesla Elon Musk chce po společnosti Twitter důkaz, že podíl falešných a robotických účtů na této síti je pod pěti procenty. Bez toho se zdráhá firmu převzít. Napsal to dnes na svém twitterovém účtu, když odpovídal jinému uživateli. Musk za společnost Twitter v dubnu nabídl zhruba 44 miliard dolarů (přes bilion Kč).

V pondělí si Musk vyměnil několik tweetů s šéfem Twitteru Paragem Agrawalem, který se snažil vysvětlit, jak jeho podnik bojuje proti falešným účtům. Agrawal také napsal, že odhady soustavně naznačovaly, že podíl takových účtů je do pěti procent z celku.

Musk ale na pondělní konferenci v Miami věnované technologiím podle zdrojů agentury Bloomberg odhadl, že z celkových zhruba 229 milionů twitterových účtů jich je falešných minimálně 20 procent. Skutečný podíl je ale podle Muska možná ještě mnohem vyšší. Musk také naznačil, že by za Twitter nejraději zaplatil méně než 44 miliard USD. Za nižší cenu se podle něj dá o převzetí mluvit, napsal Bloomberg.

Když Musk učinil nabídku na převzetí, vycházela cena za jednu akcii Twitteru asi na 54,20 USD. V pondělí, když převzetí firmy zpochybnil, se cena firmy na burze snížila o více než osm procent a dostala se pod 38 dolarů. Musk zpočátku řekl, že chce na twitter vrátit větší svobodu projevu a označil za hloupé, když Twitter zablokoval bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Témata:  Elon Musk X (dříve Twitter)

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 15:19

Český hokej hází neúspěch za hlavu. Rulík pokračuje, rozhodlo vedení

Česká hokejová reprezentace sice zažila na květnovém mistrovství světa v hokeji neúspěch, když skončila už ve čtvrtfinále, ale realizační tým v čele s hlavním trenérem Radimem Rulíkem bude pokračovat ve své práci. Český hokej to v úterý oznámil na sociálních sítích. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.