PR článek - Tuzemská e-commerce scéna je v globálním měřítku na velmi vysoké úrovni a v mnoha ohledech předčí zahraniční trhy. V něčem však přeci jen pokulhává. Češi jsou konzervativní spotřebitelé a zejména střední a starší generace preferují platbu v hotovosti před kartou a převodem. Právě proto se mezi možnostmi platby v internetových obchodech trvale těší velké oblibě dobírka. To se může v blízké budoucnosti změnit. Oku všímavého zákazníka neuniklo, že se mezi platebními metodami českých e-shopů stále častěji objevuje nová možnost – odložená platba.
Prodejce integrace odložené platby nevyjde draho
Provozovatelé internetových obchodů mohou zavedením nové platební možnosti jedině získat – nebude je stát více než poplatky za platbu kartou. Odloženou platbou uspokojí obezřetné zákazníky, kteří odmítají platbu kartou či převodem před převzetím zboží a zároveň se obávají dobírky, protože i v jejím případě kontrolují obsah zásilky až po zaplacení. Zároveň usnadní nákup každému, kdo má dočasně hlouběji do kapsy, ale nechce propásnout zajímavou slevovou akci nebo méně dostupný produkt. Odložená platba umožňuje nakoupit ihned a zaplatit za něj později – třeba s odstupem 14 nebo 30 dní. Pokud zákazník zvolí odložení splatnosti, což umožňuje například služba MALL Pay, získá časovou rezervu 50 dní od převzetí.
Podle statistik z roku 2018 (zdroj: ceska-ecommerce.cz) se potíží při reklamaci obává 21 % nakupujících a 9 z 10 zákazníků za poslední tři roky vrátili alespoň jeden produkt. Odložená platba se proto jeví jako ideální metoda při nákupu zboží, u kterého si zákazník není jistý velikostí a předpokládá, že ho bude v rámci 14denní zákonné lhůty vracet. Typicky jde o obuv, oblečení a módní doplňky.
Za zahraničím zatím pokulháváme
O služby typu „buy now, pay later“ jeví zákazníci značný zájem. Poslední studie Global Payments Report předpokládá, že odložení platby do tří let ukousne 9 % z celkového počtu transakcí na evropských, afrických a blízkovýchodních trzích. K průkopníkům patří především Švédsko (až čtvrtina plateb), Německo (18 % plateb) a Norsko (13 % plateb). V České republice připadá na odloženou platbu zhruba jedno procento z celkového počtu transakcí.
Čeští prodejci o nové možnosti platby vědí a více než tisícovka e-shopů jí již nabízí. Na vlně nastupujícího trendu se vezou významní hráči jako MALL.cz, CZC.cz, Kosik.cz, internetové obchody Skupiny Vivantis i poskytovatelé služeb včetně Aquapalace Praha či Leo Express.
Odložení platby není pro každého
Kdo si v případě odložené platby naopak na své nepřijde? Jednak zájemci o pořízení dražšího zboží jako jsou např. luxusní sedací soupravy – maximální výše nákupu je individuálně omezena ve výši do několika tisíc korun. Druhou skupinu tvoří lidé, kteří neprojdou skóringem. Jmenovitě MALL Pay neumožní odklad platby až třetině zákazníků.
Témata: pr článek, platební karty
Související
7. září 2024 6:14
17. června 2024 5:02
5. února 2024 15:08
5. února 2024 14:04
7. prosince 2023 14:20
18. října 2023 16:40