Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pandemie ovlivnila 65 procent podnikatelů, 12 procent jich skončilo

Firmy, ilustrační foto
Firmy, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Pandemie měla vliv na 65 procent podnikatelů a živnostníků. Polovina dotázaných letos neočekává žádný zisk, na 12 procent muselo své podnikání ukončit. Zjistil to jarní průzkum NMS Research pro Raiffeisenbank mezi 219 podnikateli s obratem do pěti milionů Kč, který má ČTK k dispozici.

Téměř čtvrtina podnikatelů postižených pandemií musela změnit nabízené služby nebo produkty. Celkem devět procent podnikatelů už teď ví, že letos nebude zvyšovat platy zaměstnancům a dvě procenta část zaměstnanců propustila. Naopak šesti procentům z nich se díky pandemii dařilo lépe. Třetiny podnikatelů se omezení nijak nedotkla.

Zisk neočekává polovina podnikatelů. Na 24 procent jich očekává ztrátu a 27 procent zisk. Ti, kteří očekávají zisk, jej nejčastěji chtějí uložit jako rezervu. Mnohem méně je těch, kteří by jej investovali do rozvoje vlastní firmy nebo na finančním trhu.

Podnikatelé mohli v průběhu pandemie využít nejrůznější bonusy a kompenzace. Přestože nárok na některou z dotací mělo až 45 procent podnikatelů, pouze polovina z nich se dokázala v problematice zorientovat, ukázal průzkum.

Témata:  podnikatelé koronavirus (coronavirus) COVID-19

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 21:53

Tisíce důchodců dostanou dopis. Úřad je informuje o chystané změně

Výplatní termíny důchodů už se letos jednou upravovaly. Nyní se chystá druhá fáze změny, která se bude týkat klientů žijících v zařízeních sociálních služeb. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.