Banky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou tzv. vishingu. Jde o volání z podvrženého telefonního čísla s cílem vylákat z klientů údaje o jejich platební kartě. ČTK o tom dnes informovala Česká bankovní asociace. Ta připomíná klientům, že jejich banka by po nich citlivé údaje tímto způsobem nikdy nechtěla.
Útočníci napodobují telefonní čísla zákaznických center různých bank a následně telefonují náhodně vybraným lidem, kterým se pokoušejí tvrdit, že jejich platební karta byla zneužita.
Cílem těchto útoků je vylákat z lidí detaily o jejich platebních kartách (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód). Útočníci se je pak pokouší zneužít.
"Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako například i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,“ uvedl odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost Tomáš Hládek.
Témata: platební karty, podvod, banky, krimi
Související
13. října 2022 10:42
12. října 2022 12:35
11. května 2022 9:48
5. března 2022 23:50
7. února 2022 11:55
11. ledna 2022 19:27