Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pozor na vishing. V Česku se rozmáhá záludný druh podvodu

Mastercard
Mastercard
Foto: Pixabay

Banky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou tzv. vishingu. Jde o volání z podvrženého telefonního čísla s cílem vylákat z klientů údaje o jejich platební kartě. ČTK o tom dnes informovala Česká bankovní asociace. Ta připomíná klientům, že jejich banka by po nich citlivé údaje tímto způsobem nikdy nechtěla.

Útočníci napodobují telefonní čísla zákaznických center různých bank a následně telefonují náhodně vybraným lidem, kterým se pokoušejí tvrdit, že jejich platební karta byla zneužita.

Cílem těchto útoků je vylákat z lidí detaily o jejich platebních kartách (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód). Útočníci se je pak pokouší zneužít.

"Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako například i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,“ uvedl odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost Tomáš Hládek.

Témata:  platební karty podvod banky krimi

Související

Aktuálně se děje

1. června 2025 21:49

Volby v Polsku: Trzaskowski to napodruhé zvládl, naznačují první odhady

Poláci si vybrali muže, který na prezidentském postu nahradí po vypršení dvou funkčních období Andrzeje Dudu. V nedělním druhém kole voleb podle prvních odhadů po uzavření volebních místností zvítězil varšavský starosta Rafał Trzaskowski, jenž na post hlavy státu kandidoval již před pěti lety.

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.