reklama

Útočníci napodobují telefonní čísla zákaznických center různých bank a následně telefonují náhodně vybraným lidem, kterým se pokoušejí tvrdit, že jejich platební karta byla zneužita.

Cílem těchto útoků je vylákat z lidí detaily o jejich platebních kartách (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód). Útočníci se je pak pokouší zneužít.

"Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako například i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,“ uvedl odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost Tomáš Hládek.

Loading...
reklama