Mezi kritérii hodnocení byl mimo jiné hrubý domácí příjem na obyvatele, používání sociálních médií, rychlost internetu, sazba daně z příjmu, dostupnost on-line platebních nástrojů nebo digitální gramotnost obyvatel.

Ze studie plyne, že většina zemí nejvhodnějších pro zahájení on-line obchodu se nachází v Evropě. Spolu s USA, Kanadou a Singapurem poskytují tyto země všestranně příznivý výchozí bod pro založení elektronického obchodu. Jedinou překážkou v nich zůstává vyšší sazba daně z příjmu právnických osob.

Na špičce žebříčku jsou Dánsko, Švýcarsko a Nizozemsko. Následují USA, Norsko, Švédsko, Singapur, Německo, Kanada a Lucembursko.

Česká republika na 23. místě skončila těsně za Slovinskem. Za Českem následují Itálie, Litva a Malta. Hůře jsou na tom i Slovensko, Maďarsko, Polsko nebo například Japonsko.

Nadprůměrný výsledek vykázala ČR v počtu uživatelů internetu, počtu providerů platebních služeb nebo vyspělosti logistických služeb. Naopak zaostává v rychlosti širokopásmového internetu, podílu uživatelů sociálních sítí či hrubého národního důchodu na hlavu.

Elektronický obchod globálně nadále meziročně roste. Americká výzkumná společnost eMarketer předpovídá do roku 2023 celosvětové tržby z on-line obchodu 6,542 bilionu USD (zhruba 141 bilionů korun), což představuje 22 procent veškerého maloobchodního prodeje. To je o osm procentních bodů více, než v roce 2019.