Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Rozsáhlá studie: Česko je 23. na světě v podmínkách pro online podnikání

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixmac

Česká republika je mezi 30 zeměmi s nejlepšími podmínkami pro on-line podnikání. V rámci rozsáhlé studie porovnávající 20 různých faktorů v 99 zemích skončila na 23. místě. Studii zveřejnila americká poradenská firma Best Accounting Software.

Mezi kritérii hodnocení byl mimo jiné hrubý domácí příjem na obyvatele, používání sociálních médií, rychlost internetu, sazba daně z příjmu, dostupnost on-line platebních nástrojů nebo digitální gramotnost obyvatel.

Ze studie plyne, že většina zemí nejvhodnějších pro zahájení on-line obchodu se nachází v Evropě. Spolu s USA, Kanadou a Singapurem poskytují tyto země všestranně příznivý výchozí bod pro založení elektronického obchodu. Jedinou překážkou v nich zůstává vyšší sazba daně z příjmu právnických osob.

Na špičce žebříčku jsou Dánsko, Švýcarsko a Nizozemsko. Následují USA, Norsko, Švédsko, Singapur, Německo, Kanada a Lucembursko.

Česká republika na 23. místě skončila těsně za Slovinskem. Za Českem následují Itálie, Litva a Malta. Hůře jsou na tom i Slovensko, Maďarsko, Polsko nebo například Japonsko.

Nadprůměrný výsledek vykázala ČR v počtu uživatelů internetu, počtu providerů platebních služeb nebo vyspělosti logistických služeb. Naopak zaostává v rychlosti širokopásmového internetu, podílu uživatelů sociálních sítí či hrubého národního důchodu na hlavu.

Elektronický obchod globálně nadále meziročně roste. Americká výzkumná společnost eMarketer předpovídá do roku 2023 celosvětové tržby z on-line obchodu 6,542 bilionu USD (zhruba 141 bilionů korun), což představuje 22 procent veškerého maloobchodního prodeje. To je o osm procentních bodů více, než v roce 2019.

Témata:  podnikatelé firmy ekonomika Česká republika

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 21:53

Tisíce důchodců dostanou dopis. Úřad je informuje o chystané změně

Výplatní termíny důchodů už se letos jednou upravovaly. Nyní se chystá druhá fáze změny, která se bude týkat klientů žijících v zařízeních sociálních služeb. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.