Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zaměstnanci Facebooku si stěžují, že musejí zpátky do kanceláří

Facebook
Facebook
Foto: Pixabay

Zaměstnanci Facebooku si stěžují, že je provozovatel sociální sítě nutí k návratu do kanceláří. Mají strach, že by se v nich mohli nakazit koronavirem. Více než 200 pracovníků z celého světa, kteří dohlížejí na obsah stejnojmenné sociální sítě, poslalo firmě otevřený dopis, kde ji obvinilo, že kvůli zisku zbytečně riskuje životy. Informuje o tom na svém webu BBC.

Zaměstnanci firmu vyzvali, aby provedla změny, které by umožnily více práce z domova a aby zavedla příplatky za práci v rizikovém prostředí. Firma se brání, že většina ze zhruba 15.000 zaměstnanců, kteří mají na starost obsah, už z domova pracuje, a bude tak během pandemie pracovat i nadále.

Facebook podle BBC není jediná firma, která se potýká se strachem zaměstnanců z fyzického návratu do práce. Na pracovní podmínky si v časech koronaviru stěžují i pracovníci ve skladech Amazonu a obavy vzbuzují ohniska nemoci i ve zpracovatelských společnostech a ve finančních firmách.

Vedení Facebooku doufalo, že práci manažerů obsahu nahradí umělá inteligence. K vyhledávání a odstraňování výroků šířících nenávist nebo obrázků zneužívaných dětí ale stále potřebuje lidi. Ti v dopise uvádějí, že je nyní chce přimět provádět tuto "toxickou" práci na "horké půdě" bez další podpory.

Témata:  Facebook zaměstnání home office ekonomika

Související

Aktuálně se děje

10:25

Po dni klidu další bouřky. Hrozí i výpadky proudu, varují meteorologové

Po úterním dni klidu platí pro dnešek další výstraha před bouřkami v Česku. Podle meteorologů mohou způsobit výraznější komplikace, například výpadky proudu. Stále není vyloučeno zvýšení výstrahy na nejvyšší stupeň. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.