Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čeští drůbežáři chtějí značení původu vajec na krabičce

Vejce, ilustrační fotografie
Vejce, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Praha - Zákazníci, pokud chtějí české produkty, se v součanosti musejí podívat dovnitř krabičky na značení přímo na vejci. Tajemník Českomoravské drůbežářské unie Zdeněk Mlázovský proto přišel s návrhem, aby se země původu vajec značila přímo na obalu.

Změnu by mělo připravit ministerstvo zemědělství, podle prezidenta Agrární komory ČR Miroslava Tomana se ale k tomu nemá.

Čeští drůbežáři čelí masivním dovozům polských vajec a tvrdí, že jejich ceny jsou dumpingové. Toman připomněl kauzu salmonely v milionech vajec z Polska a řekl, že nemá důvěru v polské dozorové orgány.

Jak dnes ČTK řekl ústřední ředitel Státní veterinární správy Zbyněk Semerád, rizikových vajec mohly být až čtyři miliony. Z trhu byly staženy dva miliony vajec, zbytek se prodal.

Na skořápce každého vejce musí být kódované informace o chovu, výjimka je u podniků do 50 nosnic. První číslo na vejci označuje, o jaký typ chovu drůbeže jde, dále je na něm označení země původu a registrační číslo chovu. Pokud jde o chov v ekologickém zemědělství, je první číslo kódu 0. Pokud jde o chov ve volném výběhu, značí se 1, dvojka znamená chov v halách na podestýlce a trojka chovy v obohacených klecích.

Témata:  vejce potraviny Ministerstvo zemědělství České republiky

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 8:26

Poslední rozloučení s Patrikem Hezuckým (†55). Evropa 2 oznámila termín a místo

Na den přesně týden poté, co Česko oběhla smutná zpráva o jeho odchodu, se rodina a přátelé rozloučí s moderátorem Patrikem Hezuckým. Uzavřený smuteční obřad proběhne v pátek odpoledne v Praze. Hezucký podlehl vážné nemoci, bylo mu 55 let. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.