Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Letos nás čekají stovky uzavírek silnic +SEZNAM

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka, EuroZprávy.cz

Praha - Stát letos do oprav dálnic a silnic I. třídy investuje přes 10 miliard korun. Dalšími téměř čtyřmi miliardami přispěje krajům na opravy silnic II. a III. tříd. Řidiči se ale musí připravit na uzavírky a častější čekání v kolonách.

Ministerstvo dopravy prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) rozdělilo mezi částku přesahující 3,86 miliard korun. Určena je na opravy 400 úseků silnic II. a III. tříd. Peníze pocházejí z úspor SFDI.

"Díky úsporám v loňském roce můžeme využít celkem 3 miliardy korun. Počítáme s využitím tzv. zásobníků projektů, kdy Centrální komise Ministerstva dopravy schvaluje seznam projektů, na které bude možné přidělené finance využít a je již na kraji samotném, zda je na všechny projekty využije," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Rekonstrukce za přispění SFDI se mě dočkat třeba čtyřkilometrový úsek mezi Pšovem a Lubencem na hranicích Ústeckého a Karlovarského kraje. Vyjde na 14 a půl milionu korun. Přes 35 milionů bude stát oprava silnice mezi Slavonicemi a Českým Rudolcem na Jindřichohradecku. Na dvě stavby dá SFDI dokonce přes 60 milionů. Opraví za ně povrch silnice II/205 u Manětína a vyřeší havarijní stav silnice III. třídy spojující obce Orloví a Krajková na Sokolovsku.

Ministerstvo dopravy plánuje investovat přes 10 miliard do oprav a modernizací dálnic a silnic I. třídy. Některé rozsáhlé rekonstrukce už probíhají. Kompletně je například uzavřen obchvat Vodňan, který prochází generální opravou. Jinde řidiče zdrží semafory, protože provoz je veden jen jedním pruhem. Takto například probíhá oprava povrchu silnice I/12 mezi Prahou a Kolínem.

Významné opravy a modernizace jsou naplánovány téměř na všech českých dálnicích. Týká se to například dálnice D2, D5, D7, D8 nebo D46. Modernizace bude samozřejmě probíhat i na nejvytíženější české dopravní tepně, na dálnici D1. Ta se opravuje na pěti úsecích, s opravou dalších tří úseků se letos počítá.

Ministerstvo dopravy řeší vážný problém s propadlými vyhodnoceními dopadů na životní prostředí. Ty byly u více jak osmdesáti úseků dálnic a silnic I. třídy vytvořeny podle dnes již neplatného zákona z roku 1992. Protože jsou ale v rozporu s evropskými normami a vládě se nepodařilo vyjednat výjimku, musí se pro tyto úseky vypracovat nové studie dopadů na životní prostředí.

Bohužel se to týká i klíčových dopravních staveb jako dálnice D3 z Českých Budějovic na hranice s Rakouskem, D11 z Hradce Králové do Jaroměře nebo brněnského městského okruhu a silničního okruhu kolem Prahy.

Ministerstvo ale uklidňuje, že se to nedotkne staveb, na kterých se již pracuje, včetně klíčového úseku dálnice D8 přes České středohoří, po jehož otevření v prosinci letošního roku bude konečně dokončeno dálniční spojení Prahy s Drážďanami. Ministerstvo je také přesvědčeno, že je schopné vyčerpat peníze z Operačního programu doprava na jiné projekty, například na modernizaci vozového parku na železnici.

Témata:  Dan Ťok doprava silnice dálnice silnice

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 15:45

Rusové odvolali neposlušného generála. Lhal o tom, co se děje na frontě

Ruská armáda učinila zásadní rozhodnutí ohledně jednoho z mužů v nejvyšším velení. Ze své funkce velitele uskupení vojsk Jih byl odvolán generál Gennadij Anaškin. Armádní představitelé ho nařkli z toho, že situaci na frontě na Ukrajině nepopisoval pravdivě, uvedl web RBC-Ukraine.

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy