Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sociální demokrati dostali notičky, jak mě napadat a urážet, spustil Babiš

Andrej Babiš /ANO/, ministr financí
Andrej Babiš /ANO/, ministr financí
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Praha – Přestože jsou hnutí ANO a ČSSD koaliční partneři, až příliš často se dostávají do sporů, které přerůstají v hádky monstrózních rozměrů často vedené přes sociální sítě nebo média. I kvůli tomu dostali sociálnědemokratičtí poslanci „návod“, jak na Facebook či Twitter v souvislosti s Andrejem Babišem psát. A šéf ANO obratem dal najevo, co si o tom myslí.

Materiál, který velmi zaujal média, poslancům rozeslal tiskový odbor Lidového domu. Stalo se tak jen chvíli před tím, než měl být šéf státní kasy „grilován“ v Poslanecké sněmovně kvůli nákupu dluhopisů.

„Vážená paní poslankyně, vážený pane poslanče, v příloze vám zasílám základní komunikační doporučení k dnešnímu bodu 'Daňové podvody ministra financí'. Berte prosím tento dokument jako podklad pro svá vystoupení nebo v případě, že se na Vás v této věci obrátí média. Zároveň připojuji i návrhy příspěvků na sociální sítě,“ napsal sociálním demokratům Mikuláš Klang, tiskový mluvčí a vedoucí sekce PR a marketingu ČSSD.

E-mail směřovaný k poslancům brzy unikl do médií. Klang jeho pravost potvrdil. Podle serveru Lidovky.cz ale materiál nevytvořilo tiskové oddělení ČSSD, nýbrž Petr Vurbs a Kamil Chalupa, odborníci na PR ze společnosti Chm Communications. Odhalily to digitální stopy v materiálu. Klang přiznal, že materiál vytvořili na doporučení externí pracovníci. 

„Andrej Babiš à la chytrá horákyně. Svlékl se donaha, pindíka neukázal. Zadal audity, nejsou to audity. Dotažené jsou jen ty nezaplacené daně,“ píše se v doporučení, jak o Babišovi mluvit. „Kvalifikaci na ministra financí má Andrej Babiš excelentní. Kdo jiný by měl bojovat s daňovými úniky a karusely než ten, co je sám vymýšlel...“ zní jeden z doporučených příspěvků na Twitter.

Na facebooku pak poslanci měli reagovat třeba slovy: „Znáte tu o chytré horákyni? Ani nahá, ani ustrojená, ani pěšky, ani na voze… Andrej Babiš určiě tuhle pohádku taky zná, jen je to v jeho podání ekonomický thriller o vychytralém miliardáři.“ Podle dalších příspěvků se pak měli poslanci Babiše různými způsoby ptát, kde vzal peníze na nákup Agrofertu.

„Jedná se o standardní informační materiál, který dostávají i poslanci jiných stran. Tiskové oddělení takovýchto přípravných materiálů vytváří každý týden k různým tématům celou řadu, často na žádost samotných poslanců. A je na nich, do jaké míry je využijí,“ sdělil serveru Novinky.cz Klang s tím, že rozhodně nejde o návod na útočení na šéfa hnutí ANO, ale o určitý podklad pro ty poslance, kteří se třeba v dané věci dopodrobna neorientují.

Na informace o návodu zareagoval také sám šéf hnutí ANO. „Koukám, že sociální demokrati dostali notičky, jak mě napadat a urážet. Super koaliční partner. Jak mám pak panu premiérovi věřit ty jeho řeči, že chce, abych všechno vysvětlil, a že ctí presumpci neviny? Z toho je jasně vidět, že je to připravená kampaň. Pravda by ve sněmovně nikoho nezajímala. Poslanci měli jasnou strategii do mě kopat. Ale chápu, ČSSD prostě rozjela tvrdou předvolební kampaň a opět mě má jako hlavní téma. Pokolikáté už?“ kritizuje premiéra Bohuslava Sobotku i všechny jeho poslance na sociálních sítích Babiš.

Témata:  Sociální demokracie (SOCDEM) Andrej Babiš sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

16. března 2025 14:17

Trump a hrozba pro české výrobce alkoholu? Clo může být velkou nepříjemností

Americký prezident Donald Trump hrozí zemím Evropské unie zavedením cla ve výši 200 procent na víno, šampaňské a další alkoholické nápoje, které do USA vyvážejí. Trump cla hodlá zavést, pokud EU začne uplatňovat clo na americkou whisky, jak Brusel plánuje. Clo na whisky hodlá EU zavést coby součást odplaty za Trumpova nová cla na ocel a hliník, zavedená tento týden.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy