Praha – Přestože jsou hnutí ANO a ČSSD koaliční partneři, až příliš často se dostávají do sporů, které přerůstají v hádky monstrózních rozměrů často vedené přes sociální sítě nebo média. I kvůli tomu dostali sociálnědemokratičtí poslanci „návod“, jak na Facebook či Twitter v souvislosti s Andrejem Babišem psát. A šéf ANO obratem dal najevo, co si o tom myslí.
Materiál, který velmi zaujal média, poslancům rozeslal tiskový odbor Lidového domu. Stalo se tak jen chvíli před tím, než měl být šéf státní kasy „grilován“ v Poslanecké sněmovně kvůli nákupu dluhopisů.
„Vážená paní poslankyně, vážený pane poslanče, v příloze vám zasílám základní komunikační doporučení k dnešnímu bodu 'Daňové podvody ministra financí'. Berte prosím tento dokument jako podklad pro svá vystoupení nebo v případě, že se na Vás v této věci obrátí média. Zároveň připojuji i návrhy příspěvků na sociální sítě,“ napsal sociálním demokratům Mikuláš Klang, tiskový mluvčí a vedoucí sekce PR a marketingu ČSSD.
E-mail směřovaný k poslancům brzy unikl do médií. Klang jeho pravost potvrdil. Podle serveru Lidovky.cz ale materiál nevytvořilo tiskové oddělení ČSSD, nýbrž Petr Vurbs a Kamil Chalupa, odborníci na PR ze společnosti Chm Communications. Odhalily to digitální stopy v materiálu. Klang přiznal, že materiál vytvořili na doporučení externí pracovníci.
„Andrej Babiš à la chytrá horákyně. Svlékl se donaha, pindíka neukázal. Zadal audity, nejsou to audity. Dotažené jsou jen ty nezaplacené daně,“ píše se v doporučení, jak o Babišovi mluvit. „Kvalifikaci na ministra financí má Andrej Babiš excelentní. Kdo jiný by měl bojovat s daňovými úniky a karusely než ten, co je sám vymýšlel...“ zní jeden z doporučených příspěvků na Twitter.
Na facebooku pak poslanci měli reagovat třeba slovy: „Znáte tu o chytré horákyni? Ani nahá, ani ustrojená, ani pěšky, ani na voze… Andrej Babiš určiě tuhle pohádku taky zná, jen je to v jeho podání ekonomický thriller o vychytralém miliardáři.“ Podle dalších příspěvků se pak měli poslanci Babiše různými způsoby ptát, kde vzal peníze na nákup Agrofertu.
„Jedná se o standardní informační materiál, který dostávají i poslanci jiných stran. Tiskové oddělení takovýchto přípravných materiálů vytváří každý týden k různým tématům celou řadu, často na žádost samotných poslanců. A je na nich, do jaké míry je využijí,“ sdělil serveru Novinky.cz Klang s tím, že rozhodně nejde o návod na útočení na šéfa hnutí ANO, ale o určitý podklad pro ty poslance, kteří se třeba v dané věci dopodrobna neorientují.
Na informace o návodu zareagoval také sám šéf hnutí ANO. „Koukám, že sociální demokrati dostali notičky, jak mě napadat a urážet. Super koaliční partner. Jak mám pak panu premiérovi věřit ty jeho řeči, že chce, abych všechno vysvětlil, a že ctí presumpci neviny? Z toho je jasně vidět, že je to připravená kampaň. Pravda by ve sněmovně nikoho nezajímala. Poslanci měli jasnou strategii do mě kopat. Ale chápu, ČSSD prostě rozjela tvrdou předvolební kampaň a opět mě má jako hlavní téma. Pokolikáté už?“ kritizuje premiéra Bohuslava Sobotku i všechny jeho poslance na sociálních sítích Babiš.
Témata: Sociální demokracie (SOCDEM), Andrej Babiš, sociální sítě
Související
7. října 2024 16:39
5. října 2024 15:36
16. června 2024 21:57
10. června 2023 16:56
7. ledna 2023 18:53
9. prosince 2022 13:20