reklama

Právě na Ťoka směřovalo nejvíce otázek především ke stavu oprav na dálnicích. Ministr například uvedl, že uzavírky a dopravní omezení kvůli opravám jsou plánovány na nejkratší možnou dobu. Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic se podle něj snaží termín provádění určit tak, aby nezasahoval do dopravních špiček.

Petr Bendl, někdejší ministr dopravy za PDS však namítl, že instalace svodidel nebo nástřik vodorovného dopravního značení by bylo možné realizovat mimo ranní a odpolední hodiny, kdy je na silnicích nejvíce aut a tvoří se kolony. „Dělalo se na 50 metrech, ale uzavřel se pruh na 1,5 kilometru," zlobil se kvůli situaci na dálnici D6.

Podle Ťoka se však proti minulosti situace zlepšuje a že například na dálnici D1 vodorovné značení obnovovalo o víkendech, zatímco dříve to trvalo týden. V otázce dokončení oprav dálnic, ať už D7 ve směru na Chomutov nebo D8 u Prackovic kvůli možnosti opakovaného sesuvu půdu, ministr konkrétní nebyl.

O nepřítomnosti ministrů se ve Sněmovně mluvilo už dopoledne, když poslankyně ODS Jana Černochová neuspěla s návrhem, aby poslanci debatovali o výběru Saúdské Arábie do komise Organizace spojených národů zabývající se právy žen – proti byly kluby ANO a ČSSD.

Na situaci si stěžovali také zástupci TOP 09. „Toto je přesně stav, do kterého Sněmovnu dostala vládní koalice hnutí ANO, ČSSD a lidovců. Protože kdyby skutečně ministři chodili na interpelace, kdyby na interpelace chodil předseda vlády, tak tento bod mohl být projednán v klidu na interpelacích," poznamenal předseda klubu TOP 09 a Starostů Michal Kučera.

reklama