Praha - Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na 3000 billboardů. Provozovatelé poutačů zákaz budou respektovat, řada z nich se ale chce s Českem soudit o ušlý zisk.
Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala pětileté období, po které mohou u českých silnic billboardy zůstat.
Přestože provozovatelé úplný zákaz poutačů kritizují, ani úplnou benevolenci v povolování reklamních ploch nepovažují za žádoucí. Vedle požadavku na efektivnější dohled a odstraňování načerno umístěných billboardů svaz navrhuje, aby bylo možné umístit jednu reklamní plochu na každých sto metrů silnice.
"Neexistuje žádná studie, která by prokázala vliv zákazu billboardů na zvýšení bezpečnosti silničního provozu v zemích, kde byly billboardy zakázány," řekl prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas. V Česku je podle odhadů celkem 25.000 reklamních poutačů, většina ve městech.
Na negativním dopadu reklam u rychlostních silnic ale ministerstvo dopravy trvá. "Silnice má být bezpečná, což znamená také s dobrým rozhledem, a ne zaplavená stovkami reklam, které rozptylují pozornost řidičů a náraz do nich je většinou smrtelný. Jde nám o bezpečnost na našich silnicích, argumenty billboardové lobby odmítáme," řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
Témata: billboardy, dálnice silnice, Ministerstvo dopravy České republiky
Související
29. dubna 2018 15:32
30. listopadu 2017 18:35
10. listopadu 2017 8:07
17. října 2017 10:23
9. října 2017 15:12