Praha - Specialistka na reklamní a marketingové právo advokátní kanceláře Taylor Wessing Praha Barbora Malimánková tvrdí, že u billbordů rozhoduje účel, pro který byly zřízeny. Jejich majitelé tedy nepostupují správně, pokud plochy u dálnic přelepí jiným než reklamním sdělením. Ministerstvo dopravy již oznámilo, že bude na odstranění billboardů po 1. září trvat.
Podle novely zákona má k 1. září od silnic v Česku zmizet na 3000 z celkem 25.000 poutačů. Část majitelů billboardy odstranila, jiní jen odstranili reklamní sdělení a nahradili je státní vlajkou. "Tím jsme jednostranně dle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením, tak jak je definuje zákon," uvedl svaz.
"Za rozhodující pro určení, zda se jedná, či nejedná o reklamní zařízení, které má být odstraněno, v tomto případě považujeme účel, pro který toto bylo zařízení zřízeno, tedy zda-li bylo zřízeno a povoleno jako reklamní zařízení. Polepení zařízení a staveb pro reklamu, které byly až do konce srpna 2017 polepeny reklamním sdělením, nereklamním sdělením nezmění účel těchto zařízení a zákaz se na ně bude i tak aplikovat," řekla Malimánková ČTK.
Kvůli zákazu billboardů u dálnic a silnic první třídy se už obrátila na Ústavní soud skupina 17 senátorů. Navrhla příslušnou část novely zákona o pozemních komunikacích zrušit. Podaná ústavní stížnost je podle provozovatelů billboardů rovněž důvodem, proč chtějí nechat poutače stát i po 1. září.
Kdyby totiž Ústavní soud kritizovanou pasáž v zákoně zrušil, požadovali by provozovatelé po státu náhrady na výstavbu nových poutačů. Pokud se ale podaří reklamní panely u silnic ponechat, budou provozovatelé vymáhat pouze škody vzniklé tím, že plochy nemohli pronajímat inzerentům.
Témata: billboardy, Ministerstvo dopravy České republiky, dálnice
Související
29. dubna 2018 15:32
30. listopadu 2017 18:35
10. listopadu 2017 8:07
17. října 2017 10:23
9. října 2017 15:12