reklama

"My k tomuto cíli směřujeme, teď se v poslední době snižující se tendence vychýlila, věřím ale tomu, že se nám to podaří," uvedl Ťok. Zvýšit bezpečnost na českých silnicích plánuje ministerstvo třemi cestami, výchovou řidičů, zpřísněním postihů, na kterém úřad nyní pracuje, a pravidelnějšími policejními kontrolami na silnicích.

Ke snižování počtu smrtelných nehod a vážných zranění se už Česko zavázalo v Národní strategii silničního provozu, která má podobná kritéria jako nynější deklarace a která se také vztahuje k roku 2020.

Na konci loňského roku ale samostatné oddělení Besip, které má na ministerstvu dopravy na starosti bezpečnost provozu, konstatovalo, že se strategii v posledních letech nedaří plnit a že ji bude nutné revidovat. Předpoklad 505 úmrtí na silnicích vloni byl překročen už v říjnu, uvedl tehdy vedoucí Besipu Martin Farář. Podle Romana Budského z Týmu silniční bezpečnosti se v ČR tuto strategii dařilo plnit naposledy v roce 2013.

Vloni na silnicích zemřelo podle policejních statistik přes 660 lidí, což je ve srovnání s předchozím období nárůst o čtyři desítky. Počty úmrtí na tuzemských silnicích vytrvale klesaly od roku 2008, tento trend se ale zastavil v roce 2014. Zatímco v roce 2013 bylo obětí 583, další rok se bilance zvýšila na 629.

reklama