Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na středních a základních školách přibývá studentů s poruchami učení

Školní pomůcky
Školní pomůcky
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - V posledních letech podle statistik ministerstva školství přibývá na středních školách studentů se závažnými poruchami učení jako jsou dyslexie, dyskalkulie nebo dysgrafie.

 Na základních školách je počet dětí s těmito potížemi stabilní, což je dáno zřejmě tím, že se o jejich vývojové poruše zatím neví. Nejčastější z poruch učení je dyslexie, která se projevuje nesnázemi při čtení. Dyslektici si dnes v Česku připomínají osmý ročník Dne dyslexie.

Nejčastější příčinou vývojových poruch učení jako je právě dyslexie je podle odborníků dědičnost, a to zhruba v polovině případů. Dyslexie ale může být způsobená i jinými faktory, jako je vývoj dítěte v těhotenství nebo úraz. V určité míře se vyskytuje přibližně u osmi až deseti procent populace. Kromě čtení ovlivňuje i psaní nebo krátkodobou paměť.

V některých pramenech se uvádí, že dyslexií, dysgrafii, hyperaktivitou či jinou specifickou poruchou učení trpí až 15 procent populace. To by znamenalo zhruba 300.000 dětí v ČR. Podle ministerstva školství nastoupilo loni nově do základní školy s různými vývojovými poruchami učení 136 dětí a celkem jich tam bylo 36.638. Ve školním roce 2012/2013 to bylo 108 prvňáků a 34.521 žáků celkem. Na středních školách jich loni bylo 8070, zatímco před pěti lety 6729. Odborníci tvrdí, že dyslexií trpí častěji chlapci než dívky.

Témata:  studenti školství

Aktuálně se děje

21. dubna 2024 21:53

Hamás kritizuje americkou pomoc Izraeli, prý porušuje právo

Palestinské teroristické hnutí Hamás odsoudilo novou americkou vojenskou pomoc Izraeli, kterou v sobotu schválila Sněmovna reprezentantů. Uvolněné prostředky mají jít zejména na posílení izraelské protivzdušné obrany, která v dubnu čelila také íránskému útoku. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy