reklama

"Oproti dřívějšku, kdy bylo více požadavků na lakované šiškové věnce, stříbrný smrk a plastové chryzantémy, přijímají nyní klienti i méně tradiční přírodní materiály - mech, rozmanité stálezelené listnaté dřeviny, podzimní plody a čerstvé hrnkové květiny," uvedla Zdeňka Charbuská z květinářství Flowers and More.

Dříve kupované stužky s nápisem "vzpomínáme" se již téměř nepoužívají. Klienti rovněž již nechtějí černou barvu na stuhách. Vzpomínat chtějí spíš na to dobré, a proto volí světlejší přírodní barvy aranžmá a přízdob.

Základem dušičkového nákupu nicméně zůstávají hřbitovní svíce. "Na přelomu října a listopadu jich skončí v nákupních košících našich zákazníků desítky tisíc. Oblibu si rychle získávají zejména olejové svíce, které vydrží hořet až tři dny," řekla Barbora Vanko z řetězce Albert.

U zákazníků jsou podle Pavly Hobíkové z Globusu stále oblíbenější hřbitovní svíčky s LED diodou, které budí dojem klasické plápolající svíčky a jsou odolné vůči větru a dešti.

Dušičky nad anglosaským Halloweenem v Česku neotřesitelně vedou, čtyři z deseti Čechů však podle průzkumu řetězce Albert vyjadřují sympatie k halloweenským dekoracím z dýní. "Zájem o dýně roste. Nevětší zájem je o tykvi mexickou, jejíž hmotnost se pohybuje mezi čtyřmi a 12 kg a která je ideální pro vydlabávání," dodala Hobíková.

Loading...
reklama