Marketingový fond by mohl být spuštěný nejdříve v roce 2018. Výše příspěvku zatím není známá. K penězům od podnikatelů by měl přispívat svými zdroji také stát. "Základní prvky fungování a realizace činnosti marketingového fondu vycházejí z předpokladu povinného odvodu (příspěvku) všech dotčených subjektů, tj. zemědělců, potravinářů a obchodníků," uvedla mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Po zavedení fondu volají hlavně producenti potravin. Cílem fondu by měla být propagace kvality českých zemědělských produktů a potravin. Zatím není jasné, podle čeho se budou odvody určovat u jednotlivých komodit, či zda nebudou z povinnosti přispívat vyčleněni malí producenti a obchodníci.

Ministerstvo již nyní podporuje značky kvality Klasa a Regionální potravina. V dubnu skončil tendr na propagaci značky Klasa, za dvouletou propagaci stát zaplatí 298 milionů korun.

Od příštího roku začne platit novela, která zakazuje označování logy odkazujícími na Českou republiku, pokud nebude potravina vyrobena v tuzemsku a z českých surovin. U potravin, které se skládají z více složek, bude muset být obsah českých částí minimálně 75 procent.