Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Z Polska se k nám vozí vejce za dumpingové ceny, tvrdí ministerstvo

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Praha - Polská vejce se do ČR podle ministerstva zemědělství vozí za dumpingové ceny. Prodávají se hlavně v Kauflandu a v Aholdu.

Na dnešní tiskové konferenci to řekl ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). Zákazníci by podle něho měli kupovat především česká vejce, která mají na skořápce natisknutý český kód. "Budou čerstvá a chovy jsou řádně zkontrolované," dodal ministr. Vyjádření firem ČTK zjišťuje.

Stát letos zvýšil kontroly potravin prostřednictvím Státní veterinární správy (SVS). Vejce, stejně jako ostatní živočišné produkty, musí dovozci nahlašovat SVS den před dovozem. Obchodní řetězce podle ředitele Státní veterinární správy Zbyňka Semeráda ale toto pravidlo nedodržují.

Podle předsedkyně Českomoravské drůbežářské unie Gabriely Dlouhé se do ČR vozí hlavně přebytky z polského trhu. Pokud dostávají polští producenti vajec skryté podpory, tak jejich konkrétní struktura není známá, dodala.

Náklady na produkci jednoho vejce v ČR se podle náměstka ministra Jiřího Šíra pohybují mezi 1,5 až 1,7 Kč za kus. V současnosti se ale podle něho prodávají za 1,2 koruny, výrobci jsou tak ve ztrátě.

Témata:  Ministerstvo zemědělství České republiky vejce

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 8:26

Poslední rozloučení s Patrikem Hezuckým (†55). Evropa 2 oznámila termín a místo

Na den přesně týden poté, co Česko oběhla smutná zpráva o jeho odchodu, se rodina a přátelé rozloučí s moderátorem Patrikem Hezuckým. Uzavřený smuteční obřad proběhne v pátek odpoledne v Praze. Hezucký podlehl vážné nemoci, bylo mu 55 let. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.