Podobné situace nejsou výjimečné. Jen během letních prázdnin v českém vzdušném prostoru vzlétly vojenské gripeny kvůli nekomunikujícím letadlům čtyřikrát. V jednom případě se musely dostat k letadlu nadzvukovou rychlostí. V momentě, kdy letoun začne opět komunikovat s civilním řízením letového provozu a je ověřeno, že na palubě je vše v pořádku, gripeny se vrací zpátky na základnu v Čáslavi.

Celkem zaznamenala armáda o prázdninách 25 incidentů. Patří mezi ně případy, kdy letadla narušila prostor, kam nesmějí létat, chyběla jim diplomatická povolení pro přelet vojenských či cizích státních letadel nebo kdy nekomunikovala s civilním řízením letového provozu.

V některých případech musí k problematickým letounům vyrazit čeští stíhači z čáslavské základy, případně letouny ze sousedních partnerských států NATO. Startují, když posádka nekomunikuje s řídicí věží nebo v situaci, kdy se letadlo ocitne v nouzi.