reklama

Plaga s poukazem na nedávný výzkum společnosti PAQ Research uvedl, že rozdíly v úrovni distančního vzdělávání na jednotlivých školách se zvětšují. "Ukázalo se, že ty školy, které v tom byly dobré, tak se dále zlepšují. Ty školy, které v tom dobré nebyly, neušly takový kus dopředu. A to vede k rozevírání nůžek," uvedl ministr.

Podle předsedy STAN Víta Rakušana se na nerovné situaci podílí i rozdílné technické vybavení žáků. V některých rodinách totiž mají více počítačů či tabletů a děti jsou zvyklé na nich pracovat, jinde ne. V krátkodobém horizontu by rodinám podle Plagy měly pomoci kempy hrazené z veřejných prostředků.

Kvalita distanční výuky na podzim byla podle víc než poloviny rodičů školáků lepší než loni na jaře, vyplanulo z průzkumu z projektu Život během pandemie pro organizaci Učitel naživo a ministerstvo školství. Tři čtvrtiny žáků ale měly podle průzkumu při výuce na dálku malou motivaci k učení. Okolo desetiny dětí mělo na podzim potíže s technickým vybavením nebo připojením k internetu. Kritičtější byli k vývoji vzdělávání rodiče s nižším vzděláním, s bydlištěm mimo Prahu a z chudších rodin.