Doposud neznámá galaxie obíhá kolem nás, dostala název Crater 2

Ilustrační fotografie
Foto: www.nasa.gov

Londýn – Vesmír je plný záhad a navzdory nejmodernější technice lidé stále mnoho o jeho tajemstvích nevědí. Důkazem může být i nový objev vědců, kteří našli doposud neznámou galaxii, která obíhá naši Mléčnou dráhu. Informoval o tom server Huffington Post.

Vědci odhalili novou galaxii, která je od té naší vzdálena asi 400 tisíc světelných let a ačkoliv jde o trpasličí galaxii, je čtvrtou největší, která tu naši obíhá.

Krom této nově objevené galaxie, která dostala název Crater 2, naši Mléčnou dráhu obíhá 49 dalších galaxií. Vědci se se ale domnívají, že jestliže o této tak dlouho nevěděli, mohli by v budoucnu najít další a toto číslo by se tak mohlo zvyšovat.

Ačkoliv se může zdát, že objekt galaktických rozměrů lze přehlédnout jen těžko, zřejmě za to může velká vzdálenost mezi hvězdami v galaxii Crater 2, díky které je velmi tmavá – jedná se o jednu z nejtmavších dosud objevených galaxií. Zřejmě se tak vědcům ukryla za své jasnější sousedy.

Doktor Vasily Belokurov, astrofyzik z Institutu astronomie Cambridgeské univerzity, uvedl, že jde o velmi vzácný objev. „Galaxie jako Crater 2 je svým způsobem neviditelným objektem," podotknul.

Stejně jako i další trpasličí galaxie je Crater 2 podle vědců velmi stará a obsahuje velké koncentrace záhadné temné hmoty. Právě tyto galaxie by proto vědcům mohly pomoci zjistit o podstatě temné hmoty více.

Témata:  vesmir galaxie objev

26. dubna 2024 9:26

Putin se plánuje v květnu vydat na návštěvu do Číny

Ruský prezident Vladimir Putin oznámil, že se plánuje v květnu vydat na návštěvu do Číny. Bude to jeho první zahraniční cesta od opětovného zvolení do prezidentské funkce, která má posílit vztahy mezi Moskvou a Pekingem. Uvedla to agentura AFP.

Zdroj: Libor Novák