Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kauza Lidl: Byl jsem ze všeho v šoku. Mám strach, přiznal model, který pobouřil Čechy

Lidl, supermarket
Lidl, supermarket
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Hamburk/Praha - „Kauza“ černocha v letáku z Lídlu zaujala i německá média. List Frankfurter Allgemeine Zeitung vypátral modela, který v Česku vyvolal tolik pozdvižení. A mladý muslim se netají tím, že byl v šoku, když se dozvěděl, jaké peklo v Česku rozpoutal.

„Dobrý den, mám dotaz. Proč se ve vašich letácích pro naši Českou republiku neustále objevují modelové NEGROIDNÍHO typu?“ To je jen jedna z celé řady reakcí, které vyvolal leták obchodního řetězce Lidl, ve kterém se objevil mladý model tmavé pleti. „Proč máte v reklamním letáku černocha? Víte, že tím štvete hodně lidí, kteří ty darmožrouty a parazity nemohou ani cítit a bojí se jich…“ napsala jedna ze zákaznic na facebookovou stránku Lidlu.

Model jménem Alpha Dia žije v německém Hamburku a říká o sobě, že je muslim, který nenávidí teror. Mladík se netají tím, že byl v šoku, když se dozvěděl, co jeho fotka v českém letáku způsobila.

Poukazuje na to, že když se tolik Čechů bojí, že je přistěhovalci postupně přečíslí, tak jaký postoj zaujmou Němci a obyvatelé dalších zemí. „Z toho mám opravdu strach,“ přiznal v rozhovoru.

 

My name is alpha dia, I m muslim and i hate #terror. #loveandpeace #berlin

Fotka zveřejněná uživatelem Alpha Dia ???????????????? (@alpha_dia_), Pro 20, 2016 v 1:46 PST

 

Nechápe prý ani argument, že v českém letáku by měl být český model. Vysvětloval, že na fotkách na podobné materiály pózují lidé z celého světa. V Německu se mu prý nikdy nic podobného nestalo – alespoň v pracovním životě. V soukromí se prý ale s negativními komentáři setkává.

 

#Repost @modelwerk with @repostapp ・・・ Spread the love ❤️ @julia.almendra #merrychristmas #MODELWERK #love #peace✌

Fotka zveřejněná uživatelem Alpha Dia ???????????????? (@alpha_dia_), Pro 23, 2016 v 4:08 PST

 

„Lidl je mezinárodní společnost, jež respektuje a vítá kulturní rozmanitost jako součást evropské reality. Tento fakt je nejen zakotven v našich firemních zásadách, ale odráží se i v prodeji našich produktů, jež jsou určeny všem lidem nezávisle na jejich kulturním zázemí, osobní orientaci či angažovanosti," uvedla společnost Lidl pro EuroZprávy.cz.

Témata:  Lidl Německo

Související

Aktuálně se děje

17. září 2025 16:02

Poslední přání Laury Dahlmeierové. Tým sice vyrazil do hor, ale vrací se s prázdnou

Přání Laury Dahlmeierové, která na konci července přišla o život v Himálajích, se nakonec vyplní. Záchranný tým se sice v uplynulých dnech vydal do hor, ale dospěl k závěru, že tělo někdejší skvělé německé biatlonistky není možné vyzvednout. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Karel III. a Donald Trump

Experti: Britská královská rodina je pro Trumpa symbolem, po kterém touží od dětství

Při ceremoniálním přivítání Donalda Trumpa na jeho historicky druhé státní návštěvě Velké Británie je jasně vidět, jak moc ho přitahuje královský ceremoniál. Už v dětství, když mu bylo šest let, sledoval s matkou v New Yorku v televizi korunovaci královny Alžběty. Jeho matka, která se narodila ve Skotsku, byla tímto obřadem a vším, co s ním souviselo, doslova uchvácena.