reklama

„Dobrý den, mám dotaz. Proč se ve vašich letácích pro naši Českou republiku neustále objevují modelové NEGROIDNÍHO typu?“ To je jen jedna z celé řady reakcí, které vyvolal leták obchodního řetězce Lidl, ve kterém se objevil mladý model tmavé pleti. „Proč máte v reklamním letáku černocha? Víte, že tím štvete hodně lidí, kteří ty darmožrouty a parazity nemohou ani cítit a bojí se jich…“ napsala jedna ze zákaznic na facebookovou stránku Lidlu.

Model jménem Alpha Dia žije v německém Hamburku a říká o sobě, že je muslim, který nenávidí teror. Mladík se netají tím, že byl v šoku, když se dozvěděl, co jeho fotka v českém letáku způsobila.

Poukazuje na to, že když se tolik Čechů bojí, že je přistěhovalci postupně přečíslí, tak jaký postoj zaujmou Němci a obyvatelé dalších zemí. „Z toho mám opravdu strach,“ přiznal v rozhovoru.

 

My name is alpha dia, I m muslim and i hate #terror. #loveandpeace #berlin

Fotka zveřejněná uživatelem Alpha Dia ???????????????? (@alpha_dia_),

 

Nechápe prý ani argument, že v českém letáku by měl být český model. Vysvětloval, že na fotkách na podobné materiály pózují lidé z celého světa. V Německu se mu prý nikdy nic podobného nestalo – alespoň v pracovním životě. V soukromí se prý ale s negativními komentáři setkává.

 

#Repost @modelwerk with @repostapp ・・・ Spread the love ❤️ @julia.almendra #merrychristmas #MODELWERK #love #peace✌

Fotka zveřejněná uživatelem Alpha Dia ???????????????? (@alpha_dia_),

 

„Lidl je mezinárodní společnost, jež respektuje a vítá kulturní rozmanitost jako součást evropské reality. Tento fakt je nejen zakotven v našich firemních zásadách, ale odráží se i v prodeji našich produktů, jež jsou určeny všem lidem nezávisle na jejich kulturním zázemí, osobní orientaci či angažovanosti," uvedla společnost Lidl pro EuroZprávy.cz.

reklama