reklama

Ruský list Kommersant už dříve napsal, že odborníci na důkazních materiálech ze zříceného letadla nenašli stopy po výbuchu ani po zásahu raketou zvenčí. Nebyly nalezeny ani stopy po výbušnině či šrapnelu.

Ruské ministerstvo obrany už dříve oznámilo, že na troskách letadla nebyly nalezeny žádné známky výbuchu ani požáru. Náčelník služby bezpečnosti letů vojenského letectva Sergej Bajnětov ale nepopíral, že se pracuje i s verzí terorismu. Ta je nyní vyloučena.

Vyšetřovatelé na základě této expertizy vyloučili, že by se letadlo stalo terčem teroristického útoku. Jako nejpravděpodobnější varianta se tak jevila chyba posádky, která se nyní potvrdila.

Údaje z černé skříňky ukázaly, že letadlo minutu po startu nabralo výšku 250 metrů a rychlost 370 kilometrů v hodině. Záhadou ale zůstává, proč se při dosažení této rychlosti nevydalo směrem k oblakům, ale místo toho začalo klesat. Na vině je zřejmě chyba pilota.

Kapitán letadla Roman Volkov mohl být podle vyšetřovatelů dezorientovaný. Vzhledem k tomu, že letadlo startovalo za tmy, nebyly viditelné žádné záchytné body. Pilot tak měl při přetížení během startu pocit, že letadlo stoupá vzhůru, místo toho ale klesalo. Jde o jev zvaný somatogravická iluze, kdy se údaje z palubních přístrojů neslučují s intuicí a smysly pilotů.

Letoun Tu-154 se zřítilo do Černého moře 25. prosince 2016 krátce po startu z letiště v Soči, kde mělo mezipřistání. Letadlo směřovalo do Sýrie. Na palubě bylo 92 osob včetně členů armádního souboru Alexandrovovci, kteří měli vystupovat před ruskými vojáky v Sýrii. Pád letadla nikdo nepřežil.

Média dříve věřila, že za nehodu možná může závada vztlakových klapek. Informoval o tom ruský portál Life.ru, který se odvolával na analýzu záznamníku hovorů z kokpitu. K této možnosti se přikláněl i list Kommersant, který tvrdil, že podle dosavadních poznatků měl letoun po startu problémy se vztlakovými klapkami. 

0 komentářů Napište svůj názor

reklama