Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

EU čelí nejisté budoucnosti. Jaké jsou její šance?

Evropská Unie
Evropská Unie
Foto: European Union

Berlín - Evropská unie se podle mnohých nachází v krizi, kterou nepamatuje. Dokáže ji přežít a jak by měla postupovat? Hubertus Porschen má odpověď.

 "Diskuze o řízené migraci ukazují, že EU není schopna najít společné řešení, zvyšuje se ochrana národních hranic a jednotlivé členské země mají pocit, že EU nebyla schopna je ochránit a zajistit stabilitu," vysvětluje předseda německé asociace mladých podikatelů, Hubertus Porschen ve svém komentáři pro Frankfurter Rundschau

Upozorňuje na situaci v Řecku, které bojuje se svým dluhovým zatížením či ve Francii, kde je vysoká nezaměstnanost a sílí protievropské nálady. Ale to zdaleka nejsou jediné země. Tento trend se objevuje všude. Proč tomu tak je? "Nadšení z práce na silné a prosperující Evropě bez války je pryč," domnívá se tento německý odborník na sociální média a digitalizaci..

Avšak ani plánované referendum o odstoupení Velké Británie z EU by podle něj nemuselo být vnímáno jako konec této instituce. "Je to budíček a vyslané varování," domnívá se. Evropa se podle něj musí vrátit ke svým prvotním cílům a také zajistit, aby byla jasně stanovena a dodržována pravidla.

Dnešní situace by prý spíše měla vést k modernizaci EU. "Toto břemeno leží především na mladých lidech. Je nyní na nich, aby pokračovali v tom, co jejich předci přivedli k životu. EU nyní musí kriticky analyzovat a přehodnotit své jednání, pokud chce být zase konkurenceschopná a stabilní," uzavírá.

Témata:  EU Německo krize

Související

Aktuálně se děje

1. září 2025 11:31

Rekordní sprint na jih Čech. Pendolino už jezdí v běžném provozu rychleji než stošedesátkou

Česká železnice prolomila dosavadní rychlostní limit 160 km/h v pravidelné dopravě. Vysokorychlostní jednotka Pendolino Českých drah na lince z Prahy do Českých Budějovic poprvé dosahuje rychlosti až 200 km/h. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti díky technologii naklápění vozů na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy