Berlín - Témata rodiny, zaměstnanosti a bezpečnosti budou před zářijovými parlamentními volbami dominovat billboardové kampani Křesťanskodemokratické unie (CDU) kancléřky Angely Merkelové.
Celkem chce strana, která je spolu se sesterskou bavorskou Křesťanskosociální unií (CSU) favoritem hlasování, do kampaně investovat kolem 20 milionů eur (522 milionů Kč).
"Volební kampaň je maraton, záleží hlavně na posledních metrech," přiblížil dnes v Berlíně přístup CDU ke kampani její generální sekretář Peter Tauber. K tomu, aby i na těch posledních metrech CDU uspěla, mají přispět i billboardy, které dnes strana představila. CDU má nyní v průzkumech spolu s CSU náskok zhruba 14 procentních bodů před druhými sociálními demokraty.
Velkoformátové plakáty se zaměřují na tři hlavní témata, kterým odpovídají hesla "Rodiny to mají mít úplně jednoduché", "Za dobrou práci a dobré platy" a "Krýt záda těm, kteří nás chrání". Celkem chce CDU takových plakátů, na kterých je vidět i motiv v barvách německé vlajky, po Německu vylepit 22.000. Menších pouličních plakátů pak bude dalších 300.000.
Své billboardy a plakáty před volbami vylepí i sesterská CSU v Bavorsku. Zda na nich bude i Merkelová, která měla v minulosti s vedením CSU tvrdé spory kvůli migrační politice, nechtěl dnes Tauber říci. Jasné ale je, že v kampani CDU dostane kancléřka velký prostor.
Témata: Angela Merkelová, Konzervativní unie CDU/CSU, volby v Německu
Související
16. července 2024 16:17
25. listopadu 2022 8:53
13. října 2022 17:25
10. října 2022 16:50
4. října 2022 14:36