reklama

Spojené státy se potýkají s hispánskou migrací už delší dobu. Spolu s miliony mužů a žen, do států přicházejí z Mexika bez peněz nebo vzdělání, míří na sever i významný proud zámožných přistěhovalců.

Ti si podle serveru BBC vybrali jako své centrum právě Miami. Pracovní povolení a univerzitní diplomy jim spolu s množstvím peněz zajistí téměř bezproblémovou koupi tamních domů a vil, trávníků či jiných pozemků.

Miami čítá zhruba 2,5 milionů obyvatel, 70 procent z nich ale už nyní tvoří Hispánci a ve městě tak postupně převažuje španělština. "Miami je pro Jihoameričany velmi atraktivní. Chtějí být v USA se všemi výhodami a zároveň nechtějí přijít o své kulturní kořeny. Je to také velmi úspěšný most mezi oběma kulturami," vysvětluje serveru Juan Pablo Restrepo z Kolumbie, který pracuje v hudební společnosti Mood Media.

"Kubánci sem začali přicházet v roce 1959 a pak je následovali další Latinoameričané," tvrdí sociolog z Mezinárodní floridské univerzity Guillermo Grenier. "V posledních letech se v jejich stopách vydalo asi 100 tisíc příslušníků střední třídy z Kolumbie, Argentiny, Venezuely či Brazílie. 25 procent podniků na Floridě patří latinskoamerickým přistěhovalcům," dodal.

Jihoameričané jsou tak v Miami ve srovnání s ostatními částmi USA na úplně jiné mocenské příčce. "V Los Angeles, když slyšíte španělštinu, tak jde často o číšníky nebo dělníky, kteří vám sekají trávu. V Miami španělský hovoří majitel restaurace i majitel trávníku," dodal.

Své zkušenosti má i realitní agentka Mercedes Guinotová, která prodává zámožným Hispáncům domy. Ti prý tvoří až 80 procent její klientely. Latinoameričané zaplatí v průměru až 450 tisíc dolarů za tři až čtyřpokojové domy s velkou zahradou a bazénem.

Situace nejvíc vadí místním obyvatelům, není proto divu, že se z Miami mnoho z nich odstěhovalo. Lidé se zrátka nedokázali vyrovnat s mohutnými demografickými změnami, po kterých se z ospalého jižanského letoviska stala latinskoamerická metropole. 

Loading...

2 komentáře (Poslední 07.06. 22:51) Napište svůj názor

reklama