reklama

Páteční vydání Dimokratie neslo na titulní straně nadpis: "Jděte do prdele, pane Erdogane." Vulgarismus byl navíc napsán v turečtině (Siktir git, Mr. Erdogan), na pozadí byla umístěna prezidentova fotografie.

Tento "zavrženíhodný krok" nebyl namířen pouze na Erdogana, nýbrž "proti zájmům Turecka ve Středozemním a Egejském moři", citovala Anadolu z odůvodnění žaloby.

Turecko si osobuje právo stíhat autory urážek adresovaných prezidentovi nejen ve vlasti, ale i v zahraničí, připomíná agentura. Trestnímu oznámení podanému na prokuraturu v Ankaře podle ní čelí čtyři redaktoři a editoři řeckého listu.

Dimokratia je považována za platformu řecké krajní pravice a její vliv není nikterak velký - podle agentury DPA vychází v denním nákladu několika málo tisíc výtisků.

Řecké ministerstvo zahraničí již v pátek titulek odsoudilo. "Použití urážlivých výrazů je škodlivé pro politickou kulturu naší země a nelze jej než odsoudit," uvedlo v prohlášení. Dodalo však, že v zemi je garantována svoboda názorů a tisku.

Vztahy mezi Řeckem a Tureckem jsou napjaté kvůli sporu ohledně velikosti jejich pevninských šelfů a s tím spojeného práva na těžbu ropy a zemního plynu. Konflikt se vyostřil v srpnu, kdy Ankara vyslala průzkumnou loď Oruç Reis, aby u řeckých ostrovů zkoumala možnosti těžby zemního plynu. Plavidlo se před více než týdnem vrátilo zpět do tureckého přístavu, což mnozí hodnotili jako známku uvolnění napětí.

reklama