Cambridge - Za větší spotřebou vína může velikost sklenice, nikoliv její obsah. Zjistili to vědci z univerzity v Cambridge, když testovali požívání vína v baru.
Studie ukazuje, že došlo k nárůstu prodeje vína o 9,4 procent, když bar přešel na používání větších skleniček. Když naopak použili menší skleničky, tak nepozorovali žádné změny v prodeji. V průběhu 16 týdnů zkoušeli zákazníkům podávat víno z různých skleniček.
Není jasné, proč lidé pijí více, když mají sklenici větší. Jedna z možností by mohla být, že větší sklenice změní vnímání množství vína, což může vést k rychlejšímu pití a objednání více flašek. "Je ale zajímavé, že jsme neviděli opačný efekt, když jsme přešli na menší skleničky," řekla Rachel Pecheyová, vedoucí autorka studie.
Jedná se o podobné výsledky, které přinesli vědci u jídla. Velikost talíře a příborů ovlivňuje kolik toho lidé budou jíst. Také se ukázalo, že chuť k jídlu může ovlivnit i barva tácku.
Autoři nové studie tvrdí, že je potřeba dalšího testování, aby mohli potvrdit efekt větších sklenic na víno. Chtěli by toho využít a v budoucnu by se mohlo zavést maximální limit na velikost sklenic, čímž by se mohlo trochu omezit nadměrné pití.
Související
30. října 2021 9:45
11. listopadu 2020 7:44
18. října 2020 13:36
24. září 2020 8:13
30. července 2019 21:08
23. dubna 2019 16:59