Peking - Reklamní spot Audi, který přirovnává nevěstu k ojetému vozu, se stal v Číně terčem kritiky. Krom uživatelé internetu se připojil také list čínské komunistické strany People's Daily, který reklamu označil za "znepokojivou a neuctivou".
Děj zhruba půlminutového reklamního spotu se odehrává na svatbě. K nevěstě těsně před uzavřením sňatku přispěchá ženichova matka a zkoumá její uši, nos i ústa. "Důležité rozhodnutí je třeba dělat pečlivě," uvádí se ve spotu.
Reklamu na internetu kritizovaly tisíce čínských spotřebitelů, podle kterých je sexistická a ponižuje ženy. "Je to opravdu nechutné. Nedělá se něco takového při obchodování s dobytkem?" ptal se jeden z uživatelů populárního čínského mikroblogu Weibo.
Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamního spotu je zodpovědný její partner z čínského společného podniku. Dodala, že záležitost vyšetří, aby se nic podobného už neopakovalo.
Související
7. srpna 2017 13:18
21. července 2017 15:27
7. července 2017 12:05
15. března 2017 13:42
13. listopadu 2016 18:14
6. listopadu 2016 16:02