Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé kvůli uprchlíkům nechtějí cestovat, Čedok prohloubil ztrátu

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: www.fotodoprava.cz

Praha - Čedok loni výrazně prohloubil ztrátu, píše deník E15. Nejstarší tuzemská cestovní kancelář byla v minusu 181 milionů korun, v roce 2014 ztráta činila sedm milionů korun. Na vině je uprchlická krize, ale též teroristické útoky v dosud oblíbených destinacích.

Celkové tržby a výnosy Čedoku loni meziročně klesly o 548 milionů korun na dvě miliardy korun.  "Negativní výsledek u prodeje zájezdů byl zapříčiněn z velké části snížením poptávky v některých destinacích, které byly zasaženy takzvanou uprchlickou krizí," řekl listu generální ředitel Čedoku Radek Drechsler s poukazem na Řecko a Turecko. Poptávku zmrazily i teroristické útoky v Tunisku a v Egyptě.

Na ztrátě se ale z větší části podílejí účetní operace, v rámci kterých Čedok mimo jiné odepsal nedobytné pohledávky u zahraničních partnerů. Firma zároveň tratila na zajištění cen leteckého paliva.

Čedok, který patří do americko-turecké skupiny Odien, loni procházel restrukturalizací. Snižuje například počet poboček a zaměstnanců a přechází na systém franšíz Čedok Partner.

Jedničkou mezi cestovkami v ČR je Exim Tours, které loni klesly tržby o sedm procent na čtyři miliardy korun.

Témata:  Čedok cestovní kanceláře ekonomika

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.