Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ČKD Praha DIZ dluží na daních 791 milionů

Daně, ilustrační fotografie
Daně, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Společnost ČKD Praha DIZ, která se podílela na stavbě tunelu Blanka a patří miliardáři Petru Speychalovi, dluží na daních 791 milionů korun.

Právě na takovou částku vyšetřovatelé specializovaného finančního úřadu, tedy daňové Kobry, vyčíslili sumu, o kterou stát ve spleti firem kolem ČKD Praha DIZ přišel. Dnes to napsaly Lidové noviny (LN).

"Celková výše neuhrazených splatných daňových dluhů ... činí ke dni vystavení tohoto sdělení 791,463.885 Kč," píše se v takzvaném zástavním příkazu, který mají LN k dispozici. Toto sdělení dostaly například banky, v nichž má ČKD Praha DIZ účty, aby z nich nemizely peníze. Za pomoci zástavního příkazu pak také daňová správa spolu s policií a celníky obstavila nemovitý majetek. To aby nezmizel, než se rozhodne o doplatku doměřené daně.

Daňoví specialisté dospěli během několikaletého vyšetřování k tomu, že skupina až 70 lidí a podobného počtu firem kolem miliardáře Speychala, který mimo jiné vlastní hokejovou Spartu, obcházela v komplikované síti placení daní. V zástavním příkazu vyšetřovatelé vyčíslili celkem 46 různých dlužných částek, které měly státu přijít na účet jako platba daní. Pohybují se od 607.000 až k 122 milionům korun a celkem dávají dohromady již zmíněnou částku, dosahující bezmála 800 milionů korun, píše deník.

Témata:  ČKD Praha DIZ daně

Související

Aktuálně se děje

12:35

Den dětí dnes oslaví více než milion ratolestí. Obchodníci si mnou ruce už dopředu

V Česku žije zhruba 1,7 milionu dětí, tedy konkrétněji osob mladších patnácti let. Dnešní Den dětí je hlavně jejich svátkem. Nezřídka rodiče ovšem obdarovávají pozorností také své ratolesti, kterým již patnáct bylo, ba jsou dokonce dospělé. Den dětí je tak vítanou příležitostí pro obchodníky, jak navýšit své tržby. Mnozí jej proto také marketingově využívají.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.