Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Počet hackerských útoků na české firmy v září klesl

Ilustrační fotografie.
Ilustrační fotografie.
Foto: Pixabay

Počet i objem hackerských DDoS útoků na české firmy v září třetí měsíc v řadě poklesl. Hodnoty se ustálily na výši obvyklé před zahájením války na Ukrajině. Čísla jsou tak několikrát menší než rekordní maxima v březnu po vypuknutí konfliktu. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu.

Útočníci, kteří napadají servery provozující služby či internetové stránky, podle ComSource hledají úplně nové cesty svých DDoS útoků a začali využívat méně obvyklé internetové protokoly. Obvykle totiž nejsou tak dobře zabezpečené.

"DDoS útoky se týkají úplně všech firem a institucí a budou tu bezpochyby neustále. Jako vše ostatní se ale postupně vyvíjí a útočníci hledají stále nové cesty. Trendem poslední doby je zranitelnost méně obvyklých internetových protokolů. Pokud útočník zjistí, že ty tradiční nejvíce používané cesty jsou dobře chráněny, tak zahltí nadměrným provozem všechny možné další protokoly, a tím se mu podaří dosáhnout úspěšného útoku,“ uvedl Michal Štusák z ComSource.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource v září dosáhl počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnoty 187. Žebříčku intenzity útoků už třetí měsíc po sobě kraluje Asie, předtím dlouhodobě vedla Evropa. Asie je první i v pořadí podle nejčastějšího zdroje útoků.

Témata:  firmy hackeři

Související

Aktuálně se děje

8:26

"Budeme čtyři." Michaela Ochotská oznámila radostnou novinu

Michaela Ochotská oznámila během prvního červnového dne radostnou novinku. Podruhé se totiž stane maminkou. Otcem dítěte bude její současný partner, který ji na konci loňského roku požádal o ruku. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.