Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Cena zahraničních misí české armády? Stát za ně ročně zaplatí miliardu, nejdražší je Afghánistán

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Army.cz

Praha - Výdaje na zahraniční mise české armády byly loni původně plánovány na přibližně 1,41 miliardy korun. Po rozpočtových změnách měly přijít na 1,57 miliardy, reálně stály zhruba 1,51 miliardy korun.

Výdaje byly asi o 390 milionů korun vyšší než v předchozím roce. Vyplývá to z vládní informace pro Sněmovnu. Nejdražší je dlouhodobě působení vojáků v Afghánistánu.

Tato mise loni stála 693,55 milionu korun proti 805,03 milionu korun předloni. Dalších 32,87 milionu korun loni stála ochrana českého zastupitelského úřadu v Kábulu, meziroční růst činil asi 770.000 korun.

Druhé nejnákladnější byly mise v africkém Mali, loni stály asi 136,62 milionu. Mise na Sinajském poloostrově vyšla armádu na 52,92 milionu korun a v Iráku na 33,97 milionu. Ochrana vzdušného prostoru Islandu stála 21,68 milionu korun.

V porovnání s rokem 2015 výrazně vzrostly náklady na přípravu vojáků a techniky pro zahraniční mise. Vyžádaly si asi 497,9 milionu korun, přičemž původní rozpočet činil zhruba 117,1 milionu. Předloni představovaly tyto náklady přibližně 114 milionů korun.

Témata:  Armáda České Republiky rozpočet Afghanistán

Související

Aktuálně se děje

10:52

Andrea Pomeje nebude lhát. Přiznala, jak ji poznamenalo napadení psem

Andree Pomeje se před několika týdny přihodila nemilá věc, když ji napadl vlastní pes. Leckdo by čekal, že to poznamenalo její vztah se zvířaty. Dýdžejka přiznala, že to tak doopravdy je. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie.

Zásilkovna odhalila plán. Zvýší kapacitu boxů, aniž by je rozšiřovala

V lokalitách, kde jsou Z-BOXy kvůli vysoké poptávce přetížené, dochází k praktické úpravě. Skupina Packeta, včetně české Zásilkovny, zvyšuje jejich kapacitu přidáváním více menších schránek – tedy bez zvětšování celého boxu a bez nutnosti zabírat další místo ve veřejném prostoru. Řada zásilek se pohodlně vejde i do menších dvířek, takže zákazníci získají více schránek pro vyzvednutí, aniž by bylo nutné zasahovat do okolí. Cílem je naplnit rostoucí poptávku a zároveň zůstat šetrní k prostředí měst a obcí.