Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Víte, jak přesně vypadají zimní pneumatiky? Pětina českých řidičů ne

sníh
sníh
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Devět z deseti českých řidičů přezouvá svůj vůz na zimní pneumatiky. Podle průzkum agentury STE/MARK ovšem 22 procent motoristů neví, jak přesně zimní guma vypadá.

Okolo 28 procent řidičů má za to, že předepsaná minimální hloubka dezénu je v zimě menší než zákonem požadované čtyři milimetry. Jen 45 procent respondentů vědělo, že plášť vyvinutý jako zimní je označen tzv. alpským symbolem, tedy sněhovou vločkou ve stylizovaném horském masivu

Vedle 22 procent motoristů, kteří neví, jak zimní guma vypadá, jí 15 procent identifikuje podle zákonem vyžadovaného nápisu M+S a dalším 17 procentům stačí vzorek s lamelami.

"Tyto dvě možnosti přitom definují zimní pneumatiky jen částečně. Znak M+S nesou pneumatiky s lepšími záběrovými vlastnostmi na sněhu, tedy například i terénní nebo celoroční pláště. K udělení tohoto označení není potřeba žádné ověření pomocí testů. A vzorek s jemnými lamelami najdete u terénních, celoročních i zimních pneumatik," uvedl Juraj Ižvolt z Continental Barum.

Zákon již několik let nařizuje na českých silnicích přezouvat na zimní pneu od listopadu do března, pokud jsou zhoršené povětrnostní podmínky nebo na vyznačených úsecích. Vzorek zimních pneu musí být alespoň čtyři milimetry. V porovnání s novými plášti s dezénem o hloubce osm milimetrů se přitom v případě pneumatik sjetých na zákonnou hranu prodlužuje brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 kilometrů za hodinu o 14 metrů. Nedostatečná hloubka vzorku přitom může být důvodem, proč pojišťovna při nehodě odmítne plnění.

Témata:  auto pneumatiky průzkumy zima

Související

Aktuálně se děje

31. srpna 2025 16:35

Mrazivá slova naší hokejové legendy. Golonka přiznal myšlenky na smrt

Na Slovensku rezonují velmi upřímná slova legendy našeho hokeje z dob společného státu. Jozef Golonka má za sebou další operaci a přiznává, že znovu pod kudlu už se mu moc nechce. Nemuselo by to totiž dobře dopadnout. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pendolino jezdí do Českých Budějovic až dvousetkilometrovou rychlostí.

Rekordní sprint na jih Čech. Pendolino už jezdí v běžném provozu rychleji než stošedesátkou

Česká železnice prolomila dosavadní rychlostní limit 160 km/h v pravidelné dopravě. Vysokorychlostní jednotka Pendolino Českých drah na lince z Prahy do Českých Budějovic poprvé dosahuje rychlosti až 200 km/h. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti díky technologii naklápění vozů na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.