Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Rusové chtějí zvládnout let na ISS za tři hodiny

ISS
ISS
Foto: ESA **www.esa.int**

Moskva - Dříve ruské kosmické lodě cestovaly k ISS dva dny a nyní potřebují šest hodin, během nichž čtyřikrát obletí Zemi. Ruská raketová korporace RKK Eněrgija pracuje na možnosti zkrátit cestu na tři hodiny. Uvedla to dnes agentura TASS.

Generální ředitel společnosti RKK Eněrgija Vladimir Solncev už v květnu prozradil, že specialisté pracují na tříhodinovém schématu se dvěma oblety planety.

Minulý týden nejmenovaný představitel ruské kosmické agentury Roskosmos řekl, že se agentura bude možností použít toto schéma pro pilotované lety lodí Sojuz MS na ISS zabývat až po jeho prověření na nákladních lodích Progress MS.

"Teprve po dokončení této práce se bude zvažovat možné použití tohoto schématu pro lety pilotovaných lodí Sojuz k ISS," sdělil zdroj agentury TASS.

Podle informací agentury by první tříhodinový let měl provést "vesmírný kamion" Progress MS-07, jehož start z Bajkonuru je plánován na 12. října.

Témata:  ISS (Mezinárodní vesmírná stanice) raketa Progress vesmírná loď Sojuz

Související

Aktuálně se děje

22. listopadu 2024 14:38

Zklamaná Eva Pavlová. Prezident prozradil, co se dotklo první dámy

Eva Pavlová je jako první dáma velmi aktivní, přesto se před několika týdny stala pro mnoho občanů terčem. Jak už to tak někdy bývá, důvodem byly peníze. Prezident Petr Pavel nyní prozradil, že jeho manželka byla zklamaná z toho, co se kolem její osoby rozpoutalo. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.