Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Solární letadlo Impulse 2 čeká 90 hodin dlouhý let přes Atlantický oceán

Švýcarské letadlo Solar Impulse poháněné pouze sluneční energií vyrazilo v pátek na první etapu v pokusu přeletět Severoamerický kontinent bez paliva.
Švýcarské letadlo Solar Impulse poháněné pouze sluneční energií vyrazilo v pátek na první etapu v pokusu přeletět Severoamerický kontinent bez paliva.
Foto: solarimpulse.com

New York - Solar Impulse 2 dnes vyrazil z New Yorku do španělské Sevilly, přelet Atlantického oceánu by měl trvat zhruba 90 hodin. Cílem projektu je propagace solární energie, která je jediným zdrojem pohonu letounu.

Letoun přistál na mezinárodním letišti Johna Fitzgeralda Kennedyho v New Yorku v sobotu 11. června. Před tím v několika etapách proletěl napříč Spojenými státy. Stroj přes Atlantik pilotuje Betrand Piccard.

Zdroj: YouTube

Po přeletu nad Evropou čeká Solar Impulse 2 závěrečná etapa do Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech, kde loni v březnu svou cestu kolem světa zahájil. Kromě Piccarda se na projektu po celou dobu podílí i další Švýcar André Borschberg.

Letoun má na svém povrchu má 17.248 fotovoltaických článků, které s pomocí lithiových baterií dodávají energii čtyřem motorům. Rozpětí křídel je 72 metrů, což je více, než má Boeing 747.

Témata:  solární letadlo Solar Impulse

Související

Aktuálně se děje

23. listopadu 2024 15:08

Vánoční strom pro Staroměstské náměstí je na cestě. Kde ho Praha vzala?

Už za týden začnou vánoční trhy na Staroměstském náměstí v Praze, ale přípravy na ně jsou samozřejmě již nějaký čas v plném proudu. Vánoční strom si hlavní město vybralo již v říjnu, kdy o volbě informovala městská firma Technologie hlavního města Prahy. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.