Z oblohy z ničeho nic zmizela hvězda. Vědci přišli se zajímavým tvrzením

Ilustrační foto
Foto: Astronomický ústav AV ČR

Stockholm - Hvězda, která z ničeho nic zmizela z noční oblohy, bez jakéhokoliv vědeckého vysvětlení, by mohla pomoci najít mimozemský život. Výzkumníci ze Švédska zaznamenali zajímavou věc, informuje server Science Alert.

Vědci identifikovali jednu takovou mizející hvězdu, a jelikož si nejsou jisti, co se stalo a žádné jiné astrofyzikální vysvětlení není, znamená to, že se nedá vyloučit mimozemský zásah. Hvězdy se tvoří i zanikají jako součást přirozeného toku vesmíru, vědci z univerzity v Uppsale sledují, jestli některé hvězdy náhle nezmizí z oblohy.

Hledají fyzikálně nemožné věci, které by mohly být způsobeny vysoce pokročilou technologií. Možná to zní trošku absurdně, ale není to poprvé, co astronomové zapojili do možného vysvětlení mimozemšťany.

Vědci prozkoumali data dvou největších a nejkomplexnějších map vesmíru, kde prozkoumali asi 290 tisíc objektů. Objevili jednu nesrovnalost, hvězdu, která prostě zmizela. Nenašli ji ani po zohlednění možných technických chyb a přirozeného pohybu objektů ve vesmíru.

Někteří vědci už delší dobu uvažují o vyspělé mimozemské technologii, jako třeba masivní kouli, která by obklopila hvězdu a pohlcovala energii. Hypoteticky se jedná o možné řešení problému. Pokud ve vesmíru existují pokročilé formy života, tak je docela možné, že umí manipulovat s hvězdami, navrhl už před lety ruský astronom Nikolaj Kardashev.

Druhá možnost zmizení a mnohem více vědecká odpověď je, že se prostě na několik stovek dní „vypne". Podobně jako středy galaxií, známé jako kvasary. I když vědci neví přesně proč se to děje. Kvasary pohání supermasivní černé díry, které v obrovském množství sají plyn a prach, čímž můžou být zodpovědní za zakrytí některých hvězd, zrovna v době průzkumu.

Témata:  vědci vesmir

25. dubna 2024 16:34

Francouzská policie zadržela 16letého přivržence IS, který chtěl útočit během olympiády

Francouzské orgány činné v trestním řízení zadržely a začaly vyslýchat 16letého chlapce, který avizoval, že chce spáchat útok během letní olympiády v Paříži. Policie u něj našla slib věrnosti teroristické síti Islámský stát (IS). Případ převzala prokuratura, která se zabývá teroristickými činy, informovala ve středu francouzská zpravodajská televize BFM.

Zdroj: Libor Novák