Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi přešli z piva na nealko.Trendem jsou džusy a nektary

Nápoj, ilustrační foto
Nápoj, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Praha - Každý Čech loni vypil v průměru 212 litrů různých nealkoholických nápojů, předloni to bylo 200 litrů. Ve spotřebě dominují limonády, následuje balená voda. Spotřeba piva na hlavu klesla loni o litr na 143 litrů.

Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku loni vzrostla o zhruba šest procent, uvedla dnes Unie evropských asociací nealkoholických nápojů (UNESDA).

Limonády se na spotřebě nealka podílejí z 57 procent, balená voda téměř z jedné čtvrtiny. Sirupy loni tvořily 15 procent prodejů a džusy pět procent.

V horkých letních měsících lidé pijí obecně více a volí spíše vodu. Naopak v chladnějších měsících preferují slazené nápoje. Podle ředitele Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeňka Humla Češi rádi zkouší nové nápoje, boom nealkoholických piv je podle něj už spíše minulostí. "Lidé teď oproti předchozím letům hodně pijí džusy a ovocné nektary. Stabilně vzrůstá spotřeba kvalitních balených minerálních a pramenitých vod," dodal Huml.

"Rok 2015 bylo extrémní teplo, které přineslo mimořádné prodeje. Letošní rok se zatím z pohledu prodejů vyvíjí příznivě, nicméně nepředpokládáme, že bude tak vysoce úspěšný jako rok 2015," uvedl mediální zástupce Karlovarských minerálních vod Pavel Novák.

Největší spotřebu nealkoholických nápojů mělo loni Německo, kde si jich každý obyvatel dopřál zhruba 354 litrů. Naopak nejméně nealka vypili v Litvě, a to 118 litrů na obyvatele.

Témata:  nápoje Češi průzkumy

Související

Aktuálně se děje

8:22

Jakub Prachař a úřady. Řeší někdo v Česku jeho mezinárodní skandál?

Mezinárodní ostudu si podle dostupných informací uřízl Jakub Prachař, když se stal aktérem konfliktu na palubě letounu z Prahy do Abú Dhabí. Dokonce se objevily zvěsti, že skončil v poutech. O tom by ale snad něco věděly úřady. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.