Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi online nákupy milují, knihy a jídlo ale nefrčí

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Češi nakupují přes internet více než je evropský průměr. Výrazně více než zbytek Evropy nakupují přes internet hlavně léky a výživové doplňky, čisticí prostředky a spotřební elektroniku. Zaostávají naopak v nákupech knih, hudby a využívání restauračních donáškových služeb. Vyplývá to z údajů poradenské společnosti Nielsen. Typickým zákazníkem, který v e-shopech nakupuje rychloobrátkové zboží, je v Česku vysokoškolsky vzdělaná žena, ukázal průzkum.

Elektronické obchodování se na celosvětovém prodeji rychloobrátkového zboží podílí čtyřmi až pěti procenty. Úspěšnost e-commerce se však po celém světě liší. V ČR se pohybuje mezi jedním a dvěma procenty, v Německu je 0,7 procenta, v Polsku či Maďarsku se pohybuje pod jedním procentem. Ve Francii a Velké Británii naopak přesahuje šest procent. Premiantem ve světě je Jižní Korea, kde se přes internet prodá 18 procent potravin a drogerie.

Potraviny a drogistické zboží výraznější růst prodejů on-line v ČR teprve čeká. Mezi hlavní bariéry nákupu potravin a drogerie on-line patří dle průzkumu firmy Nielsen nemožnost prohlédnout si výrobek, dodatečné náklady a obavy z kvality produktů.

Češi letos utratí v tuzemských internetových obchodech přes 133 miliard korun, meziroční růst dosáhne 15 až 18 procent, vyplývá z odhadu Asociace pro elektronickou komerci. Vzroste tak zřejmě i podíl e-shopů na celém českém maloobchodě. Ten loni dosáhl 10,5 procenta.

Témata:  e-shopy internet nákupy

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 21:53

Tisíce důchodců dostanou dopis. Úřad je informuje o chystané změně

Výplatní termíny důchodů už se letos jednou upravovaly. Nyní se chystá druhá fáze změny, která se bude týkat klientů žijících v zařízeních sociálních služeb. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.