reklama

Údaje se týkají zaměstnanců leteckých přepravců, letišť i výrobců letadel. Více než 80 procent z doposud ohlášeného počtu zrušených pracovních míst připadá na Evropu a Severní Ameriku, ačkoli v loňském roce se tyto dva regiony na celkové osobní letecké přepravě podílely necelou polovinou, ukázala studie. Přispěla k tomu zřejmě skutečnost, že v těchto oblastech působí největší výrobci letadel i řada jejich důležitých dodavatelů, upozorňuje Bloomberg.

Koronavirová krize vedla k drastickému omezení letecké dopravy a poklesu poptávky po letadlech. "Tato krize způsobila leteckému průmyslu obrovské dlouhodobé škody," uvedl Hayler. "Vzhledem k důležitosti tohoto odvětví při podpoře ostatních podnikatelských aktivit jsou tyto ztráty pracovních míst katastrofou také pro širší ekonomiku," dodal.

Koronavirová krize těžce zasáhla rovněž letecké společnosti Smartwings a ČSA ze skupiny Smartwings Group. Ty minulý týden podaly u Městského soudu v Praze návrh na vyhlášení mimořádného moratoria, tedy odložení splatnosti dluhů. Požádat o dočasný odklad jim nově umožnil zákon označovaný jako Lex covid ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru.

reklama