Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Média mají žně. Epidemie koronaviru změnila chování Čechů, ukázal průzkum

sociální sítě
sociální sítě
Foto: Pixabay

Češi v posledním týdnu strávili s různými médii devět hodin a 20 minut denně. Je to o zhruba 50 minut více, než o týden dříve, a o 80 minut více, než je běžný průměr. O víkendu to bylo téměř deset hodin. Za rostoucím sledováním televize, rozhlasu, internetu či mobilních aplikací stojí epidemie koronaviru a s ní související opatření.

Vyplývá to z měření výzkumné společnosti Median. V průměru tři hodiny a 22 minut strávili lidé sledováním televize a téměř tři hodiny (2:58) věnují denně návštěvám webu. Rádio poslouchají asi hodinu (1:03) a tři čtvrtě hodiny (0:46) zaberou aplikace.

Multiscreening, kdy lidé jsou v prostředí, kde vysílá televize a současně si prohlížejí nějaké webové stránky, zabírá asi 53 minut. Podobný souběh poslechu rádia a návštěvy webu vyplní čtvrt hodinu času.

Všem hlavním televizním stanicím se zvyšuje sledovanost. Jde především o sledovanost doma, ale přes karanténu posiluje také sledovanost mimo domov. Rovněž posiluje návštěvnost televizních webů. Největší nárůst sledovanosti byl naměřený u ČT24, která ve srovnání s únorem posílila téměř 4,5 krát v případě tzv. lineární sledovanosti, tedy živého televizního vysílání, a 5,5krát v případě sledovanosti on-line. Průměrný čas strávený u TV Nova stoupl o pět minut na 61 minut, u ČT1 byl podobný nárůst na 46 minut, u ČT24 stoupla strávená doba o čtyři minuty na 39 minut a u Primy to bylo přes 30 minut, tedy o dvě minuty více.

Rádiový trh táhnou vzhůru především ČRo Radiožurnál, Impuls, ČRo Dvojka, ČRo Plus, Evropa 2, Frekvence 1 a Country Rádio. Svůj denní zásah mírně zvýšily i hlavní internetové platformy Google, YouTube, Facebook i Seznam, ale také většina zpravodajských webů. U většiny zpravodajských platforem roste nejen zásah, ale i čas strávený čtením či sledováním zpráv.

Nadále posiluje i využívání sociálních sítí. Vedle Facebooku používá denně o deset procent více Čechů Twitter a na komunikačních platformách Messenger, nebo WhatsApp stráví o 25 až 45 procent více času. Čas strávený sledováním videí na YouTube během dvou týdnů narostl o zhruba 40 procent.

Témata:  média koronavirus (coronavirus) COVID-19 Český rozhlas Česká televize internet sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

12:35

Den dětí dnes oslaví více než milion ratolestí. Obchodníci si mnou ruce už dopředu

V Česku žije zhruba 1,7 milionu dětí, tedy konkrétněji osob mladších patnácti let. Dnešní Den dětí je hlavně jejich svátkem. Nezřídka rodiče ovšem obdarovávají pozorností také své ratolesti, kterým již patnáct bylo, ba jsou dokonce dospělé. Den dětí je tak vítanou příležitostí pro obchodníky, jak navýšit své tržby. Mnozí jej proto také marketingově využívají.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.