Internetoví prodejci, kteří nechtějí další vývoj v souvislosti se šířením nákazy podcenit a připravují se, k tomu nejčastěji podle průzkumu společnosti Shoptet využívají marketingové aktivity. Na propagaci nebo propracovanější komunikaci se zákazníky v tomto směru sází 28 procent respondentů.

"Díky tomu, že oblast e-commerce zaznamenala během pandemie velký růst, nemají majitelé e-shopů obavy z dalších omezení. Lidé se totiž naučili nakupovat přes internet, takže e-shopaři věří, že pokud znovu dojde k restrikcím, jejich byznys to nijak negativně neovlivní," uvedl výkonný ředitel Shoptetu Samuel Huba.

Průzkum společnost Shoptet provedla na přelomu července a srpna mezi 660 respondenty.

Obrat českých internetových obchodů se ve druhém čtvrtletí letošního roku podle dat společnosti Shoptet zvýšil o 12 procent na 50,5 miliardy korun. Od dubna do června vzniklo 3144 e-shopů, meziročně o čtvrtinu více. Funguje je jich 41.639, z toho 66 procent využívá řešení Shoptetu. Nejvíce internetových obchodů je s oblečením a doplňky, následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady, dále potraviny, dětské zboží a elektroniku.

Růst tržeb internetových obchodníků, který v červnu podle Českého statistického úřadu činil 14,5 procenta, je podle hlavního ekonoma Generali Investments CEE Radomíra Jáče v porovnání s ostatními formami prodeje nadprůměrný, navzdory vysoké srovnávací základně z loňského roku. On-line nákupy si podle hlavního ekonoma BH Securities Štěpána Křečka oblíbili i starší lidé. Jsou podle něj zvyklí porovnávat nabídky v obchodech prostřednictvím nákupních letáků. Nově ceny srovnávají na internetu, uvedl dříve.